עבור אנשים רבים, קפה הוא יותר מסתם משקה. זוהי תשוקה שמחזיקה בתת-תרבות רחבה משלה. קפה מספק רגע להתרווחות והתבוננות פנימית. ברחבי העולם כולו היום מתחיל בקפה - סמל להתחלות טריות ולפרק חדש. אך בגלובוס כולו לא תמצאו צרכני קפה כמונו, הישראלים: מחד, אנחנו נהנים מתרבות קפה מרובת טעמים עם השפעות מכל העולם, ומאידך, בסוף אנחנו עולים למטוס עם שקית של קפה שחור מהבית.

ציון כהן, הטכנולוג הראשי של חטיבת הקפה בשטראוס יודע דבר או שניים על קפה והצרכן הישראלי: "הייחודיות של הצרכן בישראל שהוא אוהב לגוון בסוגי הקפה השונים שהוא שותה במהלך היום. כיום הישראלים שותים ומחלקים את צריכת כוסות הקפה בין קפה נמס, קפה שחור, קפה אספרסו מקפסולות. תרבות הקפה בישראל בשנים האחרונות נמצאת בתנופה, יש מעבר לשימוש רב בקפסולות שמאפשרות לצרכנים לגוון בתערובות וטעמים השונים ובנוסף מעבר לשימוש בפולים בטחינה ביתית שמאפשר טריות גבוהה לקפה עם מגוון של קפה חד זני, חוות מיוחדות ותערובות מובחרות".

הכי ישראלי. קפה עלית (צילום:  סטודיו שטראוס)
הכי ישראלי. קפה עלית (צילום: סטודיו שטראוס)

"הצרכנים בישראל מאוד דומים בהרגלי הטעמים שלהם בקפה לצרכנים שנמצאים במדינות הים התיכון: דרום איטליה, ספרד, פורטוגל. ישראלים אוהבים קפה מאוד חזק ומלא, ופחות אוהבים קפה עם חמיצות גבוהה. בישראל, הרוב מעדיפים לשתות את הקפה שלהם עם חלב או תחליפי חלב כמו סויה או שיבולת שועל, ניתן לשער ששני שליש מכוסות האספרסו בישראל נלגמות עם חלב ותחליפיו".

עובדות בשטח

לרגל יום הקפה הבינלאומי, Lavazza מומחי הקפה האיטלקי מזה 128 שנים, משתפים בעובדות מעניינות על המשקה המוערך:
1. פולי הקפה התגלו לראשונה באתיופיה כאשר רועה עיזים מהמאה ה-9 הבחין בהשפעות המעוררות שלהם על העזים שלו והחל להתנסות בעצמו.
2. שתיית קפה הפכה לפופולארית בעולם הערבי, רק מהמאה ה-15, ולאחר מכן התפשטה ברחבי אסיה ואז לאיטליה ולרוחב אירופה ובהמשך לאמריקה. 
3. יום הקפה הבינלאומי הוכר כחגיגה בשנת 2015 על ידי ארגון הקפה הבינלאומי. הוא הושק במילאנו, איטליה כדי לעזור להעלות את המודעות למצוקתם של חקלאי הקפה ולקדם סחר הוגן ושכר מחיה.
4. מדי יום בכל רחבי העולם שותים מעל 3.25 מיליארד כוסות קפה.

3.25 מיליארד לא טועים. קפה (צילום: אינגאימג')
3.25 מיליארד לא טועים. קפה (צילום: אינגאימג')

6. קטגוריית קפסולות הקפה, בפרט לשימוש ביתי, היא עדיין הקטגוריה הצומחת ביותר.
7. על פי נתוני האתר סטטיסטה, ההכנסות של שוק הקפה הישראלי צפויות להסתכם ב–37.42 מיליון דולר ב–2024, ולעלות בשיעור שנתי של 12.31% עד 2029.
8. כוס הקפה הגדולה ביותר בשיאי גינס הייתה ב- 2012, מ-3,487 ליטר קפה.
9. קפה בספורט - באולימפיאדת 1932, ברזיל לא יכלה להרשות לעצמה לשלוח את הספורטאים שלהם ללוס אנג'לס, אז הממשלה העמיסה אותם בספינה מלאה בקפה שמכירתו מימנה את המשלחת.
10. פינלנד היא בירת הקפה בעולם - למרות שאינה מייצרת פולים משלה, אזרחיה צורכים כמות עצומה של קפה - יותר מכל מדינה אחרת בעולם.

קפה אונליין 

לא רק נספרסו. גם נסטלה השיקה בישראל אתר מכר ישיר עם משלוח חינם עד הבית ברכישה מעל 150 שקלים. האתר מאפשר קנייה בקליק באופן נוח וזמין ממגוון מוצרי הקפה של נסטלה ממותגי NESCAFÉ וסטארבקס. בין המוצרים: קפסולות ופולי קפה של סטארבקס, וכן נסקפה טייסטרס צ'ויס, רוסטרי קולקשן, נסקפה קפוצ'ינו ונסקפה רד מאג. בנוסף יוצעו באתר Nestle Coffee Shop גם חבילות ומארזים ייחודיים במחירים אטרקטיביים, לבית או למשרד, ואביזרים ממותגים ייחודיים. 

קטגוריית הקפה בכללותה נהנית משוק מכירה גדול מאד מחוץ למדפי הסופר, באמצעות חנויות ייעודיות, ערוצי מכירה מתמחים, אתרי און ליין שונים פרטיים ומסחריים, ובכלל. 

משלוח עד הבית. קפסולות סטארבאקס (צילום: סטודיו נסטלה)
משלוח עד הבית. קפסולות סטארבאקס (צילום: סטודיו נסטלה)