מיד כשקיבלנו את התפריט במסעדת “ערמונים", זיהינו שהיא חושבת מחוץ לקופסה. בקלאווה עגל היא לא מנה סטנדרטית שניתן למצוא בכל מסעדה: זו מנה נועזת, שלא לומר בעלת חוצפה קולינרית במיטבה, שבה משולבים גם טחינה וגם סילאן, גם פיסטוק וגם קרם קוקוס; וכל ביס מהבקלאווה שובר את עלי הפילו ומוציא קול פיצוח קראנץ’, וכולו תאווה לחך (68 שקלים).

הבקלאווה היא לא המנה היחידה שמאתגרת את חוש הטעם במסעדת “ערמונים", מה עוד שמפתיע לגלות את מיקומה – בתוך ריזורט מופלא בשפלת יואב, שעוד נדבר עליו בהמשך.

המסעדה מעוצבת לעילא, רחבה מאוד ובעלת תקרה גבוהה, מקושטת בעצים מלאכותיים בעלי תפרחת לבנה שמאזנים את הריהוט הכהה הדומיננטי והופכים לתפאורה מלבלבת בזמן שתצלמו זה את זה. בשעות היום נפרש מולה נוף של אגם אקולוגי יפהפה שמרחיב את הלב ומשדר אווירה נעימה ורגועה. הגעתם למקום פיין - קדימה, תתמסרו.

מהעיקריות בחרנו את שתי מנות הדגים, וגם כאן מרגישים נועזות. ב"סלמון סקנדינבי" יש הכל מלבד סקנדינביה: מעבר להיותו עשוי מדויק, יש בו בזיליקום תימני, אורגנו ופרחי זעתר, שמעניקים טאץ’ ים־תיכוני, מזרחי וערבי גם יחד.

מנת סלמון סקנדינבי של ''ערמונים'' (צילום: מתן ברנס)
מנת סלמון סקנדינבי של ''ערמונים'' (צילום: מתן ברנס)


איפה שוודיה ואיפה הסלמון הזה, עוד רגע הוא שר מהצלחת “אינתה עומרי". יחד עם קרם כרובית מפונפן ועדין, קונפי שום וזיתי טאסוס, מתובלים בשמן זית ישראלי, קיבלתם מנת דג יפהפייה וטעימה עד למאוד (128 שקלים).

חיבבנו גם את סלט הערמונים - סלט ירקות טרי ועשיר, עם חסה לאליק, אנדיב, אגוזי פקאן מסוכרים וערמונים ענוגים, שמעבר להיותם מתכתבים עם שם המסעדה, הם גם מוסיפים טוויסט מרענן (62 שקלים).

גם פילה הלברק עשוי טוב ומתובל מדויק, וגם בו יש קרם כרובית נהדר (129 שקלים). לו היו מחליפים את מפיות הנייר במפיות בד לבנות ולו הקינוחים היו מעט פחות בומבסטיים – “ערמונים" הייתה זוכה בקלות לחמישה כוכבים נוצצים.

המסעדה היא גולת הכותרת בריזורט רחב הידיים “דרים איילנד" בשפלת יואב (בדיוק בחצי הדרך בין אשקלון לקריית גת), שהוקם קצת לפני הקורונה, על חורבות חמי יואב.

ריזורט ''דרים איילנד'' (צילום: אורי ארקמן)
ריזורט ''דרים איילנד'' (צילום: אורי ארקמן)


מעיינות הגופרית נמחקו לטובת מתחם בריכות למבוגרים בלבד (הכניסה אסורה לילדים), בסטנדרטים גבוהים שמוכרים לנו בעיקר מאירופה. בריכה חיצונית מחוממת הפתוחה גם בימות החורף (לא תאמינו אילו תחושות נפלאות מתעוררות כשכל הגוף מצוי בתוך מים חמים והראש באוויר הפתוח).

מתחם המים המרכזי משתרע על פני 1,500 מ"ר וכולל שלוש בריכות זרמים ומפלים, מיטות בנויות בתוך המים עם ג’טים עוצמתיים, וכן בריכה אינטימית הממוקמת באזור הספא, לצד ג’קוזי, חמאם טורקי וסאונות.

טיפולי הספא מוצעים כאן מכל תרבויות העולם וכוללים עיסוי שוודי, רפלקסולוגיה, עיסוי ארומתרפי, עיסוי לנשים בהריון, שיאצו טיפולי, וגם חמאם טורקי וסאונה רטובה ויבשה. כ־40 חדרי טיפול עובדים כאן במקביל, ונדמה שבחרו כאן אנשי מקצוע עם תעודה וניסיון, שיודעים את העבודה היטב.

בשטח הריזורט תמצאו גם מתחם פוד טראקס המציע מאכלי רחוב, קינוחים ונשנושים, מבוקר עד ערב, לצד שתייה קרה, כחלק מחוויית הבילוי של המתחם - וכל זה ללא תוספת תשלום.

במתחם מוצעות גם טעימות יין: במקום נחשפה גת ביזנטית עתיקה במהלך החפירות, ובסמיכות אליה הוקם מתחם יין הכולל חדר יין באווירה איכותית ומודרנית. רק 26 סוויטות ללינה יש במתחם, בכל אחת מהן ג’קוזי, בחלק מהן גם בריכה מחוממת וכל הפינוקים הנדרשים לפינוק מושלם ל־24 שעות.

לאורך חול המועד תתקיימנה סדנאות חווייתיות בריזורט, בהן אמבט קרח על גדות האגם, אימון שקיעה עם אירה דולפין, סדנת וואטסו לזוגות ועוד. אגב, למרות המיקום, מרחק של כ־20 דקות משדרות, לא נשמעה כאן אזעקה מאז שנה שעברה.

בשורה התחתונה: אידיאלי לזוגות המחפשים להטעין את הנפש באנרגיות חיוביות, אבל מי שהבטרייה שלו כבר מוטענת – שלא יוותר על ביקור עצמאי ב"ערמונים" המופלאה.


“ערמונים", דרים איילנד, שפלת יואב, 08־9797997 (כשר). המסעדה פתוחה לקהל הרחב בימי שלישי עד חמישי.

הפסקת אס

הפלא של סולתם: כאשר הסיר מגיע לחום של 255 מעלות, האות S שבמרכזו נעלמת

חברות רבות מנסות לחדש בתחום הבישול והאפייה, אבל בשורה התחתונה, הסיר הוא סיר, והמחבת היא מחבת. והנה, קמה חברת “סולתם" הפופולרית ומצליחה להפתיע: בסדרה החדשה Smart Start מופיעה האות הלועזית S במרכז הכלים.

מארז 5 חלקים מסדרת SMART START של סולתם, 599.5 שח  (צילום: אסף אמברם)
מארז 5 חלקים מסדרת SMART START של סולתם, 599.5 שח (צילום: אסף אמברם)


כאשר הסיר או המחבת מתחממים ומגיעים לטמפרטורה של 255 מעלות, האות נעלמת, וזה מסמל כי הגיע הזמן להתחיל במלאכת הבישול. בתום השימוש, כאשר כלי הבישול יתקרר בחזרה, תחזור האות להיות גלויה. לבשלן המקצוען אולי מדובר בדבר שגרתי, אולם לבשלן החובב זהו האות שעושה את ההבדל.

הכלים בסדרה איכותיים במיוחד ומיוצרים מאלומיניום בשיטה מתקדמת המקנה להם חוזק ועמידות לשימוש שנים רבות קדימה. הם מצוידים בידיות בקליט ארגונומיות סופט טאץ’ נעימות למגע ומבודדות חום, נוחות לשימוש, לאחיזה ולהעברה בטוחה.

הן גם כוללות מגיני להבה המונעים את התחממותן. פנים הכלים מצופה בציפוי נון־סטיק המונע את הידבקות המצרכים והמאכלים לדפנות, מאפשר חיסכון בזמן הבישול ובאנרגיה וכן מאפשר בישול בריא יותר עם שימוש מופחת בשמנים, שומן, חמאה או מרגרינה. יתרון נוסף של המנגנון התרמי הוא בשמירה על הציפוי על ידי מניעת התחממות יתר.

כלי הבישול ידידותיים למשתמש ולסביבה ואינם מכילים PFOA, קדמיום או עופרת. הם מתאימים לניקוי בשטיפה ידנית, ולשימוש על כל סוגי הכיריים לרבות אינדוקציה (אין להכניס לתנור). מחיר: 315.5־114.5 שקלים לפריט, להשיג באתר וברשת חנויות סולתם.