רימונים הם פרי ייחודי וטעים בעל ערך תזונתי גבוה. צריכתם כמיץ או כתוספת לארוחות ולסלטים, מספקת יתרונות בריאותיים רבים. בין היתרונות של הרימונים ניתן למנות שליטה בלחץ הדם, מניעת זיהומים, שיפור הזיכרון, שיפור הביצועים הספורטיביים ואף מניעת סרטן, כך לפי מאמר שפורסם ב-Times of India.

על פי המאמר, צריכת רימונים באופן קבוע יכולה גם לחזק את המערכת החיסונית, לשפר את רמות הליפידים ולתמוך בבריאות הכללית הודות לתכונות האנטי-אוקסידנטיות והאנטי-דלקתיות שלהן.

רימונים (צילום: עומר מסינגר, פלאש 90)
רימונים (צילום: עומר מסינגר, פלאש 90)

ניתוח תזונתי מראה כי קערה אחת (144 גרם) של רימונים מכילה 93 קלוריות, 2.30 גרם חלבון, 20.88 גרם פחמימות ו-0.14 גרם שומן. שילוב הרימונים בתפריט היומי יכול לספק יתרונות בריאותיים רבים, בין אם נאכלים טריים, כמיץ או כתוספת למגוון מתכונים וסלטים.

הנה כמה מהסיבות מדוע חשוב לאכול קערה של רימונים מדי יום:

שליטה בלחץ הדם

אם אדם סובל מתנודות בלחץ הדם ולחץ דם גבוה, עליו לאכול רימונים. מחקרים שנערכו על אנשים עם לחץ דם גבוה מצביעים על כך שמיץ רימונים יכול לסייע בהורדת לחץ הדם הסיסטולי.

מאבק בזיהומים

הוכח כי תמציות רימון מציגות תכונות אנטיבקטריאליות ואנטי-פטרייתיות חזקות עם יעילות ייחודית. אכילת קערה של רימונים מדי יום משפרת את הגנות הגוף מפני מחלות.

שיפור הזיכרון

מחקרים הראו כי צריכה קבועה של מיץ רימונים במשך חודש משפרת את הזיכרון החזותי. תוספת זו מבטיחה גם בטיפול באובדן זיכרון לאחר ניתוח לב ובמחלת אלצהיימר.

דוכן רימונים  (צילום: מרק ישראל סלם)
דוכן רימונים (צילום: מרק ישראל סלם)

שיפור הביצועים הספורטיביים

אכילת קערה של רימונים לפני פעילות גופנית היא רעיון מדהים. הודות לתוכן הניטראט שלה, רימונים משפרים את זרימת הדם לשרירים כאשר הם נצרכים 30 דקות לפני פעילות גופנית, דבר שיכול להגביר את הביצועים האתלטיים. מיץ רימונים עשיר בוויטמין C ונוגדי חמצון ומגן גם על ליפידים בדם מפני חמצון ויכול למנוע טרשת עורקים. נמצא גם כי שמן זרעי רימון משפר את פרמטרי הליפידים אצל אנשים עם כולסטרול גבוה.

מניעה פוטנציאלית של סרטן

פוליפנולים ברימונים מציגים השפעות אנטי-אוקסידנטיות, אנטי-דלקתיות ואנטי-סרטניות, במיוחד נגד סרטן הערמונית והריאות, ובעלי תכונות כימו-מניעתיות נגד סרטן השד. אכילת קערה של רימונים מדי יום יכולה לספק תרכובות חיוניות המפחיתות דלקת ומספקות יתרונות במצבים כמו אוסטיאוארתריטיס על ידי תיקון סחוס פגום.