עולם הקולינריה הופתע לגלות הבוקר שאור שפיץ, הידועה כ"מלכת הקינוחים", מודיעה על סגירת הבייקרי המפורסם שלה בתל אביב. שפיץ, בת 27 בלבד, כבר הספיקה לבסס את עצמה כאחת היזמיות המובילות בתחום האוכל בישראל, עם מותג שהפך לשם דבר בקרב חובבי המתוקים.

הסיפור של שפיץ הוא סיפור של הצלחה מסחררת. בגיל 23 בלבד, היא פתחה את הבייקרי שלה, שהתחיל כמקום לסדנאות אפייה והתפתח במהירות לאחת הנקודות החמות לחובבי המתוקים ואינסטגרמרים. עם למעלה מחצי מיליון עוקבים ברשתות החברתיות, השתתפות בתוכניות טלוויזיה פופולריות כמו "בייקאוף" ו"האח הגדול", ואפילו תואר מעיתון פורבס כאחת מ-30 הצעירים המבטיחים מתחת לגיל 30, שפיץ הוכיחה שהיא יודעת איך להפוך חלומות למציאות.

הבייקרי של אור שפיץ  (צילום: יח''צ)
הבייקרי של אור שפיץ (צילום: יח''צ)

למרות ההצלחה, שפיץ מחליטה לטרוף את הקלפים. הגיע הזמן להגשים חלומות נוספים, היא אומרת. במקום להמשיך עם הבייקרי, היא מתכננת להשיק ליין ממרחים מיוחדים, להמשיך עם סדנאות זום לחברות וארגונים, ולהרחיב את פעילות הפודטראק שלה ברחבי הארץ.

"מאז שאני זוכרת את עצמי, האפייה שבתה את ליבי," מספרת שפיץ. "אבל עכשיו אני רוצה לקחת את המותג שבניתי בעשר אצבעות למקומות חדשים. אני מקווה שהממרחים החדשים שלי יגיעו לכל מטבח בארץ".

הבייקרי של אור שפיץ  (צילום: יח''צ)
הבייקרי של אור שפיץ (צילום: יח''צ)

למרות הצעות רבות להפוך את הבייקרי לרשת, שפיץ בחרה תמיד לשמור על הצביון הבוטיקי והאישי של המקום. "לא רציתי שהמותג יאבד מהקסם שלו," היא מסבירה. "כסף זה לא הכל, והשם שלי חשוב לי יותר." גישה זו הוכיחה את עצמה לאורך השנים, כאשר הבייקרי הצליח לשרוד ולשגשג גם בתקופות מאתגרות כמו הקורונה והמלחמה האחרונה.

הבייקרי של אור שפיץ, הממוקם ברחוב בוגרשוב 3 בתל אביב, ייסגר בסוף חודש אוקטובר. שפיץ מזמינה את כל אוהדיה לבוא ולהיפרד במהלך חול המועד סוכות, שם יוכלו ליהנות ממאפים מיוחדים ולקבל מזכרת קטנה כהפתעה.