לפני שנה בדיוק נחתה בישראל רשת ההמבורגרים האמריקאית Shake Shack, כשהיא מלווה בציפיות גבוהות ותורים ארוכים. אחרי 12 חודשי פעילות והשקת הסניף השלישי בביג פאשן גלילות, זהו זמן טוב לבחון את השפעתה על שוק המזון המהיר בישראל ולבדוק האם הצליחה לעמוד בהבטחותיה.

Shake Shack הגיעה לישראל לאחר שכבר ביססה את מעמדה כרשת פרימיום בזירת ההמבורגרים העולמית, עם מעל 570 סניפים ברחבי העולם. הקונספט המקורי של הרשת - להציע המבורגר איכותי יותר ממסעדות פאסט פוד מסורתיות, אך במחיר נגיש יחסית - הגיע לישראל בתקופה שבה שוק ההמבורגרים המקומי כבר רווי בשחקנים מקומיים ובינלאומיים.

Shake Shack (צילום:  מיי סושיאל)
Shake Shack (צילום: מיי סושיאל)

במהלך השנה, Shake Shack ניסתה להתאים את עצמה לטעם הישראלי, עם פיתוח מנות מיוחדות כמו הספייסי שאקמייסטר בורגר, וכעת עם קו קוקטיילים המותאמים לשוק המקומי. הקוקטיילים, בהם "ערק לימונדה" ו"סברס סנסט", מציעים זווית מקומית למותג הבינלאומי.

לקראת ציון שנה לפעילותה, הרשת תקיים בסניף דיזנגוף מבצע שבו לקוחות שירכשו ארוחה בשווי 69 שקל ומעלה יקבלו כרטיס גירוד עם אפשרות לזכות במנות מהתפריט. המבצע, שהחל היום וייחתם ב-25.3, הוא ניסיון של הרשת לחזק את מעמדה בקרב צרכנים ישראלים מול התחרות המקומית. בין המנות שתוכלו לגרד: שאקבורגר, צ'יפס היי-היט, קינוחי גלידה, שייקים ועוד. כמו כן, לרגל האירוע הסניף עוצב באווירה חגיגית במיוחד לאירוע.

הקוקטיילים של Shake Shack (צילום:  מיי סושיאל)
הקוקטיילים של Shake Shack (צילום: מיי סושיאל)

חלק משמעותי מחגיגות השנה בישראל הוא הצגת תפריט הקוקטיילים הייחודי, שפותח בשיתוף פעולה עם R2D. בין הקוקטיילים הישראליים ניתן למצוא את "ערק לימונדה" (ערק, נענע, לימון ופטל אדום), "טוויסט תל אביב" (וודקה, ליקר הדרים, פרח הסמבוק, מלפפון וליים), ו"סברס סנסט" (ג'ין, סברס, אפרול ולימון).

הקוקטיילים החדשים הולכים על הקו בין הקלאסי לטרנדי עם טעמים מרעננים ופירותיים שהולכים טוב עם המנות של הרשת. שלושתם מכילים כ-11% אלכוהול ונמזגים מתוך ברזים, ממש כמו אלה שאנחנו מכירים מעולמות הבירה מהחבית. מבין השלושה, ההפתעה בעינונו הוא ה"סברס סנסט" שמבוסס על ג'ין ומיצוי של סברס - קוקטייל פירותי אך מרענן. חובבי הערק ייהנו מאוד מקוקטייל הערק לימונדה, שהיה יותר מתוק מחמוץ והזכיר לנו קצת ארטיק לימון קיצי.