השנה, לכבוד חג השבועות, בחרתי להציע לכם להכין משהו מתוק עם גבינה, אך לא עוגת גבינה. השנה בחרתי לשלב בין בצק שמרים למלית גבינה נהדרת ולהכין גביניות - כיסנים קטנים. במלית אפשר לשבץ צימוקים. בצק השמרים המובא כאן יכול להתאים גם לכל מלית אחרת שתבחרו, כמו תפוחים, פרג, שוקולד, תמרים ועוד.

לעוד מתכונים היכנסו לאתר של פסקל: https://www.pascalpr.co.il/

גביניות שמרים

החומרים:

(לתבנית תנור מרופדת בנייר אפייה):
½ קילו קמח מנופה
25 גרם שמרים
½ כוס סוכר
1 כפית תמצית או סוכר וניל
1 כפית קליפת לימון מגוררת
1 ביצה
100 גרם חמאה מומסת פושרת
¾ כוס חלב פושר
1 כפית מלח

למלית גבינה וצימוקים:
½1־2 גביעי גבינה לבנה 5% שומן (יש להניח על מסננת כשעה לסינון הנוזלים) או גבינה כחושה
1 חלמון
1 כף תמצית וניל
½ כוס סוכר
2 כפות אבקת אינסטנט פודינג וניל
1 כפית קליפת לימון או תפוז מגוררת
½ כוס צימוקים

להברשה:
1 ביצה טרופה
לבזיקה:
¼ כוס אבקת סוכר

אופן ההכנה:
1. להכנת הבצק: שמים בקערת מערבל חשמלי את הקמח, השמרים, הסוכר וסוכר הווניל. מערבלים כדקה או שתיים בוָו הלישה. מוסיפים תוך ערבול אטי את קליפת הלימון, הביצים, החמאה, החלב והמלח. מערבלים יחד עד לקבלת בצק גמיש. מכסים בניילון נצמד ומשהים במקום חמים להתפחה כחצי שעה עד שעה, או מתפיחים במקרר למשך הלילה.

2. להכנת כיסני הגבינה וצימוקים: מערבבים בקערית את כל חומרי המלית. על משטח מקומח או משומן קלות מחלקים את הבצק לשניים־שלושה חלקים. מרדדים כל חלק לעלה דק, חותכים את הבצק לריבועים בגודל 10 ס"מ.

3. מניחים במרכז כל ריבוע כפית גדושה של מלית. נוטלים שתי פינות מנוגדות וסוגרים תוך צביטה מעל למלית. מדביקים וסוגרים את שתי הפינות המנוגדות שנותרו. כך מקבלים מעין כיסני מעטפת.

4. מסדרים את הכיסנים ברווחים בתבנית ומשהים להתפחה כ־20 דקות במקום חמים. מברישים את הכיסנים בביצה הטרופה. אופים בתנור שחומם מראש לחום בינוני־גבוה (190 מעלות) כ־20 דקות, עד לקבלת גוון חום־זהבהב. מצננים ובוזקים אבקת סוכר.