אני מאוד אוהבת להכין עוגיות. לא פעם אני מכינה שלושה או ארבעה סוגים ומאחסנת אותן בצנצנות זכוכית גדולות - כך הן חשופות לכל בני המשפחה. לדעתי אין מראה שובה לב יותר מצנצנות שקופות מלאות עוגיות תוצרת בית, שמונחות על השיש. אני מעדיפה אותן על פני קופסאות פח או כלים דקורטיביים. יפים ככל שיהיו, הם לא עושים את העבודה.

אני מכינה סוגים שונים ומיוחדים - פשוטות ונוסטלגיות מבית אמא או מודרניות מפוצצות שוקולד או אגוזים. וכמובן יש את המגולגלות שמגיעות בשלל סוגים ובשלל מליות ועוד ועוד סוגים עם ריבה או עם שוקולד, וכאלה שחרצו צורתן בחיתוך מעניין וכאלה שהוכנו מבצק מעניין, והעוגיות הבזוקות באבקת סוכר או באבקת קקאו - שלל גרסאות היוצרות מנעד של טעמים ומרקמים.

טעימה של בית: שלושה קינוחים שכל אחד מהם הוא עונג שבת  
לנצל את החופש עם הילדים: כך תכינו גלידות מצננות ופשוטות

עוגיות של פסקל פרץ רובין (צילום: פסקל פרץ-רובין)
עוגיות של פסקל פרץ רובין (צילום: פסקל פרץ-רובין)

בין כל הטוב הזה יש את עוגיות החמאה שילדיי מאוד אוהבים. הבצק מאוד בסיסי וקל, הוא מכיל קמח, אבקת אפייה, חמאה כמובן, קורנפלור, מלח ותוספות כמו קליפת לימון מגוררת ווניל. להכנתן נדרשת שקית זילוף עם צנתר משונן כדי לקבל את הצורה המיוחדת שלהן. אלו הן עוגיות פריכות חמאתיות וכל מי שנוגס בהן בפעם הראשונה מיד נשבה בקסמן ובטעמן המופלא.

למתכונים נוספים היכנסו לאתר של פסקל

עוגיות חמאה מזולפות

החומרים (לכ־30־25 עוגיות)
לעוגיות:
200 גרם חמאה רכה מאוד
150 גרם אבקת סוכר
קורט יפה של מלח
2 ביצים L
½ כפית תמצית וניל
1 כפית קליפת לימון מגוררת
1 כפית קטנה מחוקה של אבקת אפייה
50 גרם קורנפלור מנופה
250 גרם קמח מנופה

לציפוי וטבילה:
100 גרם שוקולד חלב/מריר/לבן, קצוץ
1 כפית שמן חמניות או קנולה

לעיטור:
סוכריות מזרה לפי בחירתכם

אביזרים:
שקית זילוף
צנתר משונן

עוגיות של פסקל פרץ רובין (צילום: פסקל פרץ-רובין)
עוגיות של פסקל פרץ רובין (צילום: פסקל פרץ-רובין)


אופן ההכנה:
1. מניחים בקערת מערבל חשמלי עם וו בלון את החמאה הרכה. מערבלים במהירות בינונית את החמאה עד שהיא מתרככת היטב והופכת לממרח רך. תוך כדי הערבול מוסיפים אבקת סוכר, מערבבים היטב עד שאבקת הסוכר נטמעת.

2. מוסיפים את יתר החומרים ומערבבים לפחות 5 דקות עד לקבלת מרקם אחיד וחלק ובצק רך.

3. מעבירים את הבצק לשקית זילוף עם צנתר משונן, מזלפים במרווחים נוחים צורות מוארכות או כעכים עגולים על תבנית אפייה מרופדת בנייר אפייה.

4. מעבירים את התבנית עם העוגיות להקפאה כ־10 דקות ולאחר מכן מכניסים לתנור לאפייה. אופים בתנור שחומם מראש ל־180 מעלות במשך כ־15 דקות או עד הזהבה. מוציאים את העוגיות מהתנור לצינון מלא.

5. בזמן זה מכינים את ציפוי השוקולד לטבילה. בקערה מניחים שוקולד מריר ושמן קנולה. ממיסים במיקרוגל בפולסים של 30 שניות עד המסה מלאה.

6. את העוגיות האפויות והמצוננות טובלים בשוקולד המומס ומניחים על נייר אפייה, מפזרים את מזרה הסוכריות על פני ציפוי השוקולד ומחכים לייבוש של השוקולד בטמפרטורת החדר או שאפשר לזרז תהליכים במקרר. שומרים את העוגיות בקופסה אטומה.

טיפסקל

  • החמאה חייבת להיות רכב מאוד ונוחה לערבול עם אבקת הסוכר. לכן רצוי להוציאה מהמקרר לפחות שעתיים קודם. 
  • רצוי להצטייד בשקיות זילוף קשיחות כדי שיהיה נוח וקל לזלף את הבצק לכל צורה הרצויה לכם. 
  • המתכון כאן נתתי את האפשרות לטבילה בשוקולד ועיטוף בסוכריות, אולם אפשר בהחלט לוותר על שלב זה ורק לזלף את העוגיות.