ט"ו בשבט בפתח, ואנו פוגשים את הפירות המיובשים בכל מקום: עטופים וארוזים או בערימות גדולות בשווקים. חלק מהפירות המיובשים עברו תהליך ייבוש עם חיזוק של סוכר, ורובם עברו תהליכי שימור על ידי עישון באמצעות גופרית, המגינה על הפירות מפני קלקול, מחזקת את צבעם הטבעי ומקנה להם את הגוון הזוהר והבוהק האופייני להם. הגופרית הזו, אגב, היא הסיבה לכך שמאוד חשוב לשטוף ולנגב היטב את הפירות המיובשים לפני אכילתם.

הפעם בחרתי להציע לכם מתכון לחטיף שוקולד עשיר באגוזים ובפירות מיובשים, קל להכנה וכל כך טעים. המתכון אינו כולל בישול או אפייה - פשוט ממיסים ומערבבים הכל יחד. השילוב בין שוקולד מריר מומס, הפירות המיובשים, האגוזים וטחינה גולמית הניב חטיף מפתיע וטעים מאוד.

לאתר הקולינרי של פסקל

חטיף שוקולד עם אגוזים ופירות מיובשים

החומרים (לתבנית בגודל 20*20 ס"מ או 22*32 ס"מ):
1/2 כוס פיסטוק
1/2 כוס שיבולת שועל
250 גרם שוקולד מריר
3/4 כוס טחינה גולמית (או חמאת בוטנים טבעית - 240 גרם)
1/4 כוס חמוציות או צימוקים בהירים
1/2 כוס גרעיני דלעת
1/4 כוס גרעיני חיטה
1/4 כפית מלח
נייר אפייה

אופן ההכנה:
1. מניחים את הפיסטוק ושיבולת השועל בתבנית אפייה וקולים אותם מספר דקות בתנור בטמפרטורה של 200 מעלות (פעולת הקלייה אינה הכרחית; הכנתי את החטיף בשתי הצורות - עם קלייה ובלי קלייה - ושתי השיטות טובות). בתום הקלייה מניחים בקערה.

2. שוברים את השוקולד המריר לקוביות ומניחים בקערת זכוכית, שאותה מכניסים למיקרוגל. ממיסים את השוקולד בשניים־שלושה פולסים עד להמסה חלקה. מוסיפים את הטחינה הגולמית או חמאת הבוטנים ומערבבים לקבלת מסה חלקה. יוצקים את המסה לקערה עם הפיסטוקים ושיבולת השועל. מוסיפים חמוציות או צימוקים, גרעיני דלעת, גרעיני חיטה ומלח. מערבבים היטב כך שהשוקולד והטחינה יצפו בשכבה אחידה את כל האגוזים והפירות המיובשים.

3. מרפדים את התבנית בנייר אפייה ויוצקים את עיסת השוקולד עם האגוזים והפירות אל התבנית. משטחים לעובי של 1/2 עד 1 ס”מ. מכניסים למקרר לצינון והתייצבות של כשעה וחצי. מוציאים ושוברים לחתיכות בפריסטייל. מגישים לצד משקה חם.

טיפסקל

אפשר לגוון בסוגי הפירות המיובשים ובסוגי האגוזים לפי טעמכם. אפשר לגוון בטעמים על ידי הוספה של מלח גס ולא דק, כמו גם פלפל אדום או שחור גרוסים. השילוב בין המתיקות לחריפות יוצר עניין וטעם אחר ומיוחד.