השבוע חזרתי אל אחד המתכונים הקלאסיים והבסיסיים, שהוא קל להכנה וכל כך טעים – סלט ביצים. זהו סלט נפלא על שולחן השבת, נהדר להגשה גם בארוחות בראנץ' ובקידוש הקטן ומצוין בתוך כריך. יש לו מבחר גרסאות וכל אחד חושב שהגרסה שלו היא המוצלחת ביותר.

מניסיוני, כל גרסה שהכנתי הייתה טובה, זה עניין של העדפה, ובעיקר - של טעם. יש הנוהגים להכינו עם בצל יבש, ויש את אלו שגורסים שאסור, ממש אסור, להשתמש בבצל יבש אלא רק בבצלים ירוקים קצוצים דק־דק. יש המרסקים את הביצים במזלג או מועכים במעבד מזון ויש הגורסים שסלט ביצים מכינים רק במגררת דקה. ולגבי התיבול? גם כאן הוויכוח לא תם: יש שחושבים שכמות המיונז היא החשובה ויש מי שטוען שהשילוב בין המיונז לחרדל עושה את כל ההבדל.

לאתר הקולינרי של פסקל

היות שאיני נוהגת להיכנס לוויכוחים על אוכל, בחרתי פשוט להציע לכם את הגרסה שלי להכנת סלט ביצים. לדעתי היא נפלאה ואתם כמובן מוזמנים לשנות ולגוון לפי טעמכם.

סלט ביצים

החומרים (לכ־5־6 מנות):

6־5 ביצים
3 בצלים ירוקים
1 כף גדושה חרדל דיז'ון ללא גרגירים
4־5 כפות מיונז איכותי
מלח ופלפל שחור, לפי הטעם

אופן ההכנה:

1. מניחים את הביצים בסיר ומכסים במי ברז. מבשלים את הביצים במשך 10 דקות ומעבירים למים קרים כדי שיהיה קל לקלוף.
2. קולפים את הביצים ומיד גוררים במגררת דקה או גסה או מרסקים במזלג או חותכים לקוביות קטנות - כל שיטה הרצויה לכם, ומעבירים לקערה.
3. קוצצים דק דק את הבצלים הירוקים ומוסיפים לקערה. מערבבים ומוסיפים את החרדל והמיונז ומתבלים במלח ופלפל. מערבבים עד לקבלת עיסה אחידה וחלקה. טועמים ומתקנים תיבול לפי טעמכם. רצוי לחזק בפלפל שחור. 

טיפסקל

מומלץ להשתמש בבצל ירוק אבל אפשר להשתמש גם בבצל יבש.
אפשר להחליף את הבצלים בעירית קצוצה ולגוון עם מעט שמיר קצוץ.
אל תשכחו להכין מציות וקרקרים להגשה לצד סלט הביצים.
חישוב המנות הוא בדרך כלל ביצה אחת לכל סועד.
אפשר להשתמש במיונז לייט.