אנחנו נוהגים לקנות מתוקים שאותם קשה לנו להכין בבית, אך זה לא חייב להיות כך. מספיק מתכון טוב ואחר צהריים פנויים ואנו יכולים להכין אותם במטבח במקום לקנות מוצרים מעובדים.

כך למשל, אנחנו יכולים להכין חטיף אנרגיה בבית. לא תאמינו עד כמה זה קל ופשוט. מה גם שאפשר לעשות את זה עם הילדים, שישמחו ללמוד ולראות שהכל ניתן להכין גם במטבח הביתי.

גאווה ישראלית: רשת הגלידריות הישראלית פותחת סניף רביעי בארה"ב
הילדים בררנים באוכל בחופש הגדול? מצאנו את הפתרון המושלם

אני משתמשת בחומרים טובים כמו קוואקר, דבש וסוגים שונים של אגוזים ובדרך זו אני יכולה לשלוט בכמויות של החומרים ובממתיקים. מתחילים בקלייה של חומרי הגלם (כמו אגוזים או שומשום), ממשיכים עם הוספת פינוקים, מערבבים, מתבלים, מעבירים לתבנית, אופים וחותכים.

לכל המתכונים של פסקל פרץ-רובין

זה באמת כל הסיפור. במידה שאין לכם סוג של אגוז המצוין במתכון אתם יכולים להחליפו באחר שיש לכם במזווה. לדוגמה אגוזי מלך באגוזי פקאן, שקדים בפיסטוקים וכד'.

חטיף האנרגיה שלי

החומרים: (ל־20־16 ריבועים קטנים)
¼ 2 כוסות שיבולת שועל
1/2 כוס פצפוצי אורז
1/2 כוס שקדים, שלמים או חצויים
1/4 כוס פיסטוקים/אגוזי בונדוק – אגוזי לוז
1/2 כוס אגוזי פקאן/אגוזי מלך
1/2 כוס אגוזי קשיו, אפשר בוטנים
50 גרם חמאה או מחמאה
1 כף טחינה
3־2 כפות מים, אפשר לשלב גם כף אחת של תמצית רוזטה
¾ כוס (200 מ"ל) דבש או סילאן
1/4 כוס (50 גרם) סוכר חום מסוג דמררה
1 כפית תמצית וניל
קורט מלח
1/4 כפית זנגביל
1/2 כפית קינמון
1/2 כוס חמוציות עם סוכר או ללא סוכר
1/2 כוס צימוקים

חטיף אנרגיה (צילום: פסקל פרץ-רובין)
חטיף אנרגיה (צילום: פסקל פרץ-רובין)

אופן ההכנה:
1. בתבנית תנור קולים קלות את שיבולת השועל במשך 5־3 דקות. בתבנית נפרדת שמים את השקדים ואת כל סוגי האגוזים וקולים אותם כ־10־7 דקות בתנור שחומם מראש לחום בינוני של 180 מעלות. מעבירים הכל לקערה גדולה.

2. בקלחת שמים את החמאה, הטחינה, המים (תמצית הרוזטה), הדבש או הסילאן, הסוכר, תמצית הווניל, מלח, זנגביל וקינמון. מחממים מעל להבה בינונית־גבוה במשך מספר דקות עד שהחמאה נמסה.

3. מחממים תוך ערבוב שתי דקות נוספות, מכבים את הלהבה ויוצקים לקערה עם שיבולת השועל והאגוזים. מערבבים לעיסה אחידה. מוסיפים לקערה את החמוציות והצימוקים ומערבבים.

4. מרפדים תבנית תנור בנייר אפייה ומברישים קלות בשמן או בתרסיס שמן. מחממים את התנור לחום בינוני־נמוך (170־160 מעלות).

5. מעבירים את העיסה לתבנית, משטחים ומהדקים היטב בכפות ידיים רטובות, עד לקבלת שכבה אחידה. אופים 20־15 דקות או רק עד הזהבה קלה. העיסה צריכה להיות רכה וקצת גמישה כשנוגעים בה. מוציאים מהתנור.

6. מניחים את התערובת עם נייר האפייה על רשת ומצננים כשעה. מעבירים למשטח עבודה וחותכים בעזרת סכין משוננת ריבועים קטנים או בינוניים או למלבנים בגודל 20X3 ס"מ. מעבירים לכלי בעל סגירה הרמטית.

טיפסקל

  • אפשר לשמור את החטיפים במקפיא עד לשימוש.
  • אני מרבה לגוון את החומרים להכנת החטיף. אני משנה את סוגי האגוזים ומחליפה את התוספות, ובכך יוצרת מנעד רחב ומגוון של מרקמים וטעמים. בכל פעם הוא יוצא מושלם.
  • אפשר לצפות את החטיף בשכבת שוקולד מריר מומס.