עוד מעט נתיישב איש איש בסוכתו המקושטת, בין ארבעת המינים והשרשראות שיצרו צעירי המשפחה, מגובים בכמה אושפיזין. לכבוד החג בחרתי להציע לכם להכין עוגות מאפינס אישיות וקטנות לסיום ארוחת החג שאותן תגישו לצד משקה חם כמו תה מהביל או חליטה ריחנית.

המתכון מובא כאן באדיבות הקונדיטורית מירי ארזי מ"קייטרינג מתוקה". כידוע, חג סוכות מאופיין בעיקר בהכנת מטעמים ממולאים. לכן, רגע לפני שנפרדים מחגי תשרי ולכבוד חג סוכות, היא בחרה להכין עוגת דבש, אך הפעם עם תוספות מפתיעות בתוכה כסוג של מלית. בנוסף, זו לא עוד עוגת דבש עגולה או מוארכת כמקובל, אלא עוגת דבש בתוך תבניות מיני מאפינס המאפשרות שליטה על כמות המתוק שצורכים. אהבתי מאוד את האפשרות לשלב מגוון תוספות בבצק המאפינס, לפי הטעם האישי. כאן הבחירה היא בצימוקים, חמוציות או נטיפי שוקולד, אולם אפשר בהחלט לשנות ולגוון את המאפינס בסוגי אגוזים, תמרים ואפילו חבושים.

למתכונים נוספים היכנסו לאתר של פסקל >>

מאפינס דבש בטעמים

החומרים (לכ־30 מיני מאפינס):

2 ביצים M
½ כוס דבש פרחים עדין - דובדבנים/יסמין/ פרחי בר או אחר שאתם אוהבים
¼ כוס סוכר
½ כוס שמן קנולה
100 גרם חמאה מומסת פושרת - לגרסה פרווה משתמשים במחמאה, נטורינה או שמן
2 כוסות קמח לבן מנופה
קמצוץ מלח
2 כפיות אבקת אפייה
1 כפית סודה לשתייה
1 כף קינמון
1 כוס קפה שחור חם
½ כוס היביסקוס מסוכר (ניתן להשיג בחנויות תבלינים) קצוץ/צימוקים/חמוציות ללא תוספת סוכר
לפני ההגשה אפשר לעטר בנטיפי שוקולד, סוכריות שוקולד קטנות ופרחי בצק סוכר מוכנים

אופן ההכנה:

  1. מניחים בקערת מערבל חשמלי את הביצים, הדבש והסוכר ומערבלים עם וו גיטרה כ־3 דקות. מוסיפים תוך ערבול את השמן בזרם דק עד שכולו נבלע במסה. מוסיפים את החמאה/ מחמאה המומסת וממשיכים לערבל כשתי דקות.
  2. מוסיפים בהדרגה ולסירוגין את כל היבשים: קמח, מלח, אבקת אפייה, סודה לשתייה וקינמון ומערבלים דקה נוספת. יוצקים תוך כדי ערבול את הקפה השחור עד לקבלת מסה אחידה וחלקה. מבליעים בעזרת מרית את ההיביסקוס המסוכר בבצק. מעבירים את הבצק לתבניות מיני מאפינס משומנות. יוצקים את הבצק עד ל־3/4 מגובה תבניות המיני. מעטרים ומוסיפים לכל תבנית חמוציות, שוקולד בצבעים, אגוזים או כל תוספת אחרת.
  3. אופים בתנור שחומם מראש לחום בינוני נמוך של 175 מעלות במשך 45־35 דקות, או עד שקיסם הננעץ במרכז המאפינס יוצא נקי ויבש.

טיפסקל:

עוגות דבש/מאפינס דבש טעימים אף יותר ביום שאחרי האפייה ושומרים על מרקמם מספר ימים. ניתן לשמור מחוץ למקרר לפחות יומיים ובמקרר כשבועיים.