אור עמום, צלילי ג'אז רך ברקע, וניחוח עדין של עץ אלון - זו הייתה האווירה שקידמה את פניי בערב ההשקה של "The Macallan A Night on Earth in Scotland" בוויסקי בר מוזיאון שבמתחם שרונה בתל אביב. מקאלן, שם נרדף ליוקרה בעולם הוויסקי, חוגגת השנה 200 שנים להיווסדו, ועושה זאת בסטייל.

הבקבוק עצמו הוא יצירת אמנות. אריזה רב-שכבתית, פרי עטה של המאיירת אריקה דורן, מספרת סיפור ויזואלי של הוגמאני - חגיגות השנה החדשה הסקוטיות. כל פרט באיור מזמין את העין לגלות עוד ועוד מהמסורת העשירה.

אך מה שהופך את ההשקה הזו למיוחדת במיוחד הוא שיתוף הפעולה הייחודי בין מקאלן לוויסקי בר מוזיאון. לראשונה, כל רכישה של הבקבוק היוקרתי מזכה לא רק במשקה המשובח, אלא גם במסע טעימות מקצועי ומרתק.

"אנחנו רוצים שאנשים יחוו את הוויסקי בכל החושים," הסביר לי נציג של מקאלן. "זה לא רק על הטעם, אלא על התרבות, ההיסטוריה והאמנות שמאחורי כל בקבוק".

מקאלן בוויסקי בר (צילום: לנס הפקות)
מקאלן בוויסקי בר (צילום: לנס הפקות)

מסע הטעימות, שמתקיים בוויסקי בר מוזיאון, הוא חוויה בפני עצמה. הוא כולל טעימה של ארבעה סינגל מאלטים נבחרים מהפורטפוליו של מקאלן, כל אחד מהם מספר סיפור ייחודי של טעם וארומה. לצד הוויסקי, מוגשת מנות שמשתלבת בהרמוניה מושלמת עם הטעמים העשירים של המשקה.

בטעימה עצמה, מגלים ניחוחות של וניל ותפוחים אפויים, בעוד שהחך נהנה ממתיקות קטיפתית המזכירה עוגיות חמאה, מלווה בנגיעות של מרשמלו קלוי ותפוזים מיובשים. הסיומת המתמשכת מותירה טעמי חמאה מתקתקה וביסקוויטים אפויים.

עם מחיר מומלץ של 800 שקל לבקבוק של The Macallan A Night on Earth in Scotland, זו בהחלט השקעה. אבל עבור חובבי וויסקי או מי שמחפש מתנה מיוחדת, זו הזדמנות לחוות משהו יוצא דופן. המשלב בתוכו לא רק את הוויסקי היוקרתי, אלא גם חוויה שלמה ששוזרת את המסורת, היוקרה והערכים של המותג.

הבקבוקים יהיו זמינים בחנויות נבחרות עד סוף השנה, וחוויית הטעימות תהיה פתוחה עד 20 בדצמבר 2024. בין אם אתם חובבי וויסקי ותיקים או סתם סקרנים, זו הזדמנות נהדרת ליהנות מוויסקי איכותי ואוכל טוב.