חברת הסטארטאפ סאיקי מדיקל, בשיתוף עם קבוצת ריאליטי, מבעלי מתחם התחייה 14, יוזמים את יריד ראש השנה במטרה לתמוך בעסקים קטנים שנפגעו במלחמה ולסייע בהמשך קיומם.

ביום ג' ה-24.9 יתקיים במבנה המלאכות המיתולוגי, יריד תוצרת הארץ, שיארח עסקים מהצפון והדרום אשר יציעו תוצרת חקלאית למכירה, לצד מתנות ייחודיות מלאכת יד. ביריד משתתפים: דוכן של מסעדת 'דג על הדן' המפורסמת, דוכן של 'קפה הדיבור' מהגליל העליון, דוכן של אוכל דרוזי מבית ג'אן של אבו ג'מאל, דוכן קוסמטיקה טבעית של שלי רגב שתציע מגוון מארזים למתנות לחג (שמני גוף, סבונים, סרומים ובשמים המיוצרים בעבודת יד), דוכן תכשיטי כסף וגולדפילד Belle Jewelry של תכשיטנית מפונה מקרית שמונה, משתלה ניידת שתציע מגוון צמחי בית וגן, דוכן תכשיטי אבני חן של יעלת חן מהצפון, מגוון יינות מיקב תאנה ברמת הגולן ועוד.

יריד ראש השנה בתחייה 14 (צילום: פיליפ בלובורודוב)
יריד ראש השנה בתחייה 14 (צילום: פיליפ בלובורודוב)

מבנה התעשייה ברחוב התחייה 14, הינו בהיקף של 10,000 מ"ר ונבנה בתחילת שנות ה-60 על-ידי הכשרת הישוב. ב-2017-2018 קבוצת ריאליטי וקבוצת מנרב רכשו את המבנה, וכיום הוא משמש כמרחב מלאכה ויצירה שיתופי קהילתי, ומתקיימים בו אירועי תרבות, סדנאות, ושיתופי פעולה מסחריים ותעשייתים, כחלק ממרקם עירוני מתחדש. 

נטע בינדר, מנהלת רווחה בסאיקי מדיקל: "זאת השנה השלישית שבה אנו מקיימים בסאיקי אירוע שוק לראש השנה, והפעם בתמה מיוחדת של סיוע לעסקים מאזור עוטף עזה ויישובי הצפון שנפגעו במלחמה. מתוך רצון לחזק את העסקים הקטנים, החלטנו להקים יריד חגיגי שיאפשר להם להציג את מוצריהם לעובדי החברה ולציבור הרחב. אירוע זה, כמו כל אירוע שאנו מקיימים, נועד לתרום לחברה ולחזק את תחושת הסולידריות בתקופה רגישה זו״.

קפה הדיבור ביריד ראש השנה התחייה 14 (צילום: יחצ)
קפה הדיבור ביריד ראש השנה התחייה 14 (צילום: יחצ)

אביטל חפר, מנהלת פרויקטים במחלקת אימפקט של קבוצת ריאליטי: "התחייה 14, כמרחב שמקדיש את עצמו לתמיכה בעסקים, באמנות ובתרבות המקומית לאורך כל השנה, רואה חשיבות רבה בתמיכה בעסקים שנפגעו במלחמה במיוחד בתקופת החגים הקרובה. אנחנו קוראים לציבור הרחב להגיע לתחייה 14 ולחוות קניית מתנות שהיא גם נתינה חשובה, ועל הדרך – להכיר מקום יוצא דופן בתל אביב, המאכלס קהילה תוססת של בעלי מלאכות מסורתיות לצד חברות סאטראטפ מתקדמות".

יום שלישי 24 בספטמבר, התחייה 14 תל אביב-יפו – מרחב מלאכה ויצירה, בין השעות 14:00 – 18:00. פרטים נוספים בקישור