לרגל יום הזיכרון לטבח ה-7 באוקטובר, מוזיאון פתח תקווה לאמנות יאריך את שעות פעילותו ויערוך סיורים מיוחדים בתערוכה "אלבום דרום". התערוכה, המהווה חלק מפרויקט רחב היקף, מציגה כ-170 צילומים וטקסטים המספרים את סיפורו של הנגב המערבי, לפני ואחרי אירועי ה-7 באוקטובר.

"אלבום דרום" הוא פרויקט ייחודי שנוצר בתגובה לאירועי הטבח, ומשקף את ההתמודדות עם המציאות המורכבת דרך עדשות מצלמותיהם של 107 צלמים, ביניהם לוחמים בעזה, תושבי עוטף עזה, צלמי עיתונות ואמני צילום. הפרויקט, שהחל כיוזמה בפייסבוק של פרופ' דנה אריאלי, התפתח לספר בהוצאת ידיעות ספרים ולתערוכה רחבת היקף.

המוזיאון יהיה פתוח בין השעות 10:00-20:00, עם סיורים מודרכים בשעות 11:00, 13:00 ו-18:00. הכניסה למוזיאון והשתתפות בסיורים המודרכים פתוחה לקהל הרחב ללא תשלום.

התערוכה, שאצרו ד"ר אירנה גורדון ופרופ' דנה אריאלי, מציגה מגוון רחב של סגנונות צילום ומבטים על הנגב המערבי לאורך השנים, החל משנות ה-50 של המאה ה-20 ועד ימינו. היא כוללת צילום אמנותי, מבוים, עיתונאי ותיעודי, לצד עבודות וידאו, המלווים בטקסטים מבארים.

"צֶלם הדברים: אלבום דרום" מציע מארג של הקשרים חברתיים, היסטוריים וגיאוגרפיים, ומערך של דימויים המייצגים מקום, זיכרון וזמן. הפרויקט מהווה צומת של אלבומי תצלומים מסוגים שונים, המניע התבוננות מתמשכת בין הווה ועבר, בין פריפריה ומרכז, ובין הפרטי והציבורי.

למידע נוסף ולפרטים על התערוכה והפרויקט, ניתן לבקר באתר המוזיאון: www.petachtikvamuseum.com