ראש עיריית רמת גן כרמל שאמה הכהן, ראש עיריית קרית אונו מיכל רוזנשטיין וראש עיריית כפר סבא רפי סער, פתחו במאבק משפטי משותף נגד משרד החינוך, ארגון המורים והשלטון המקומי,  בדרישה לפרסום ציוני הבגרות של תלמידי בתי הספר התיכוניים.

העיריות הגישו בקשה לבית הדין הארצי לעבודה להוצאת שלושה צווים נגד משרד החינוך, ארגון המורים והשלטון המקומי, לפרסום ציוני הבגרות של התלמידים.

ראשי הערים הדגישו, כי לצד התמיכה במורים במאבקם שנמשך כבר מחודש מרץ, אין פרסום ציוני הבגרויות הן חציית קו אדום ופגיעה קשה ובלתי הפיכה בתלמידים בבי הספר התיכוניים, שצריכים לדעת האם לגשת למועדי ב' שמתחילים בימים הקרובים. זאת, לצד חוסר יכולתם לגשת לתוכניות עתודה ללא הציונים.

"יש מי שבחוסר רגישות לקחו את תלמידי התיכון שלא בצדק כבני ערובה, במאבק מוצדק ככל שיהיה", טען שאמה הכהן. "הילדים שלנו צריכים לקבל את הציונים מייד ולדעת אם לגשת למועדי ב', שמתחילים בעוד כמה ימים, להירשם לעתודות השונות וגם לבלות וליהנות במקום להיות באי ודאות ובלימודים מיותרים למועדי ב' ללא סיבה".

הוא ציין, עוד, כי ברמת גן בשילוב זרועות ובשיתוף פעולה הדוק עם קרית אונו וכפר סבא, הוחלט לפעול משפטית ככל שיידרש, על מנת להביא לפרסום הציונים.


"שר החינוך עדכן אותי, כי גם הממשלה הגישה בעניין וזו בשורה מעולה העדכון האחרון של השלטון המקומי על כוונתו להגיש גם הוא עתירה – מבורך ואנו מחזקים את ידי יו"ר מרכז השלטון המקומי" הוא ציין עוד.