מחר, יום שלישי ה- 1.10.24, כ"ט באלול תשפ"ד בשעה 23:00 לפי שעון ישראל שעות ספורות לפני ראש השנה על פי לוח השנה העברי, יתקיים אירוע "תפילה לגאולת ישראל", ארוע תפילה המוני ברחבת הכותל המערבי בירושלים. בתפילה שתועבר לרחבי העולם בשידור ישיר באתר www.geula2024.com, ישתתפו מאות אלפי יהודים מישראל ומקהילות יהודיות ברחבי העולם. הם יתפללו גם להשבת כל חטופינו בשלום, להחלמתם של כל הפצועים ולהשבת כל המפונים לביתם.

יוזם הארוע הייחודי הוא איש העסקים והפילנתרופ, רוני ממן, שלאור המצב ולקראת השנה החדשה ביקש לאחד בתפילה יהודים מכל רחבי העולם. ממן הוא תושב חוזר לאחר שהות של עשרות שנים בארצות הברית ופועל מסביב לשעון למען אחדות וגאולת ישראל. "נשתמש כולנו ביחד בכוח התפילה,  כאיש אחד בלב אחד, מתוך תקווה לשנה חדשה ומתוקה ולחיזוק לקראת הימים הנוראיים", אומרים המארגנים.

בטקס צפויים להשתתף אישי ציבור, רבנים ואמנים מכלל המגזרים. יהיו בו גם נציגי משפחות חטופים, בינהם עינב דנינו, אמו של אורי שנחטף מהמסיבה ברעים כשניסה להציל מבלים שהכיר באותו היום ואלי שתיוי אביו של עידו שחטוף בעזה. נציגי משפחות שכולות. יהושע שני, אביו של הלוחם אורי שני ז"ל שנפל בקרב ב- 7.10 ויגאל סרוסי, אביו של אלמוג סרוסי ז"ל שנרצח במנהרה וגופתו חולצה מעזה. יהיו גם פצועי צה"ל ונציגים של מפונים בצפון, בינהם רפאל סלאב ושלומית טמסית.

לקראת האירוע כתב הזמר איתמר צור יחד עם אודי דמארי את השיר "אין לנו דמעות". שיושמע במהלך האירוע. מתוך מילות השיר: "היום נזעק ביחד נרעיד את העולם. נקרע את השמים ביחד כאן כולם. די למלחמות תשש כוחנו מצרות. כבר אין לנו דמעות בשביל לבכות. כבר אין לנו דמעות".

המארגנים מצטטים את דבריו של מרן החפץ חיים כתב "אין די בתפילת לחש שמתפללים כל יום, אלא הקב"ה חפץ שיתאספו יחד לצעוק בתפילה לפניו"  

ארוע תפילת 'גאולת ישראל', הוא חלקו השלישי של פרויקט תפילה עולמית שמטרתו לאחד בין כל חלקי העם בארץ ובעולם, בהמשך לפרויקט "שמע ישראל" בתענית אסתר ו"אחדות ישראל" בתשעה באב. 

הפרויקט נערך בשיתוף הקרן למורשת הכותל המערבי.