סגירת המעגל על החוליה שביצעה את הפיגוע סמוך לאבני חפץ, ימים בודדים לאחר חיסול חוליית המחבלים שרצחה את בנות משפחת די בבקעת הירדן במבצע המיוחד של הימ״מ בקסבה של שכם, מצביעה על היכולות המודיעיניות המרשימות שיש בידי מערכת הביטחון, השב"כ וצה"ל במערכה נגד הטרור הפלסטיני ביהודה ושומרון.

אין בכך להבטיח יכולת מוחלטת בסיכול פיגועים, אבל מעבר להצלחות הטקטיות, בפעולות המבצעיות של הימים האחרונים יש גם חשיבות בהעברת המסר שלפיו בסופו של דבר מערכת הביטחון תשים את ידיה על כל מחבל שביצע פיגוע - גם אם הוא מבקש להסתתר במחנות הפליטים של ג'נין וטול כרם או בקסבה של שכם.

גם אם סגירת המעגל תיקח לעתים יותר מחודש, בסופו של דבר השנים האחרונות מוכיחות כי היכולת להימלט מכוחות הביטחון לאורך זמן, לאחר ביצוע של פיגוע קשה, היא משימה כמעט בלתי אפשרית עבור המחבלים - וטוב שכך. בחלק מהמקרים, כמו בפעולה של הימ"מ בקסבה של שכם, המידע על המיקום הכללי היה קיים בידי מערכת הביטחון במשך כמה ימים עד להחלטה לצאת למבצע בנקודת הזמן הנכונה ביותר. הנתון הזה מבטא גם ביטחון עצמי ברמת המודיעין, המספקת את האפשרות לצאת למבצע כאשר התנאים המודעיניים הם הנוחים ביותר.

על פי נתוני הצבא, 101 פלסטינים נהרגו מאש כוחות הביטחון מתחילת השנה. במערכת הביטחון מעריכים כי כ־90% מהם מחבלים והיתר בלתי מעורבים. מדובר במספר הרוגים גבוה מאוד גם ביחס לשנה החולפת, שהייתה שנת שיא במספר ההרוגים הפלסטינים בשנים האחרונות.
הנתון הזה מצביע עד כמה המצב הביטחוני הסלים עוד יותר בחודשים האחרונים, כאשר מנגד יש גם עלייה משמעותית במספר הפיגועים ובמספר הנרצחים הישראלים.

בישראל מעריכים כי גם בחודשים הקרובים תימשך אותה מגמה ביהודה ושומרון, והמציאות בתקופה האחרונה הוכיחה כי גם האפשרות שהדבר יוביל להסלמה ברצועת עזה היא תרחיש סביר ביותר.