בתגובה לדרמה בכנסת לאחר בחירתה של נציגת האופוזיציה קארין אלהרר לוועדה לבחירת שופטים, התייחס היום (רביעי) הפרשן המדיני - פוליטי של "מעריב" בן כספית בחשבון הטוויטר שלו, למצבו הפוליטי של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

מרד בקואליציה: קארין אלהרר נבחרה לוועדה למינוי שופטים
גנץ: "בלי ועדה לא יהיו הסכמות"; נתניהו: "הם לא רוצים משא ומתן אמיתי"

"כשמנסים לרמות את כל האנשים, בכל הנושאים, כל הזמן, נשארים בלי כלום", כתב, "אומרים שההקפאה בת חודש ימים (עד ההצבעה), משרתת את נתניהו. הוא הרי משחק על זמן ורוצה שקט. האם זה נכון? אני לא יודע, מסיבה פשוטה: אף אחד לא יודע מה רוצה נתניהו ולדעתי גם הוא לא סגור על זה".

"הוא סך פחדיו והם מתנגשים זה בזה", הוסיף, "בגדול, ליברמן צדק: נתניהו בסך הכל רצה לבזבז זמן בבית הנשיא. אין לנתניהו שליטה בליכוד, אין לנתניהו שליטה בקואליציה, אין לנתניהו שליטה בסביבתו הקרובה וכנראה שאין לו רוב להפיכה משטרית. לא בציבור, לא ברחוב ומתברר שגם לא בקואליציה". 

תוצאות הבחירות לוועדה לבחירת שופטים (צילום: ערוץ כנסת)

לאחר מכן טען כי "קארין אלהרר נבחרה 'על הראש' של יריב לוין ונתניהו. מצד אחד, זה משרת את נתניהו. מצד שני, זה משפיל את נתניהו. הוא כבר לא שולט בכלום. העובדה שח״כים מהקואליציה ערקו והצביעו עבור קארין אלהרר מעידה שמה שאמר דוד ביטן ב'פגוש את העיתונות', שריר וקיים: בכלל לא בטוח שיש לו רוב להעביר את ה״רפורמה״ המקורית שלו".

"בכירים בליכוד טענו כי 'התרגיל המסריח' שעשה יריב לוין נגד נתניהו עוד יילמד בבתי ספר לפוליטיקה. יריב לוין הוא הנזק הגדול ביותר של הקואליציה הזו. הקים סיעה בתוך הליכוד ומתמרן נגד נתניהו. לוין רוצה להפיל את נתניהו״, ציין.

לסיום כתב כספית: "מה אומרים בסביבת נתניהו? ביבי נושם לרווחה. זה מה שהוא רצה שיקרה. האופוזיציה קיבלה את הנציגה שלה, המחאה לא תתרומם, לוין נדחק לפינה והרווחנו עוד חודש. על פי הגירסה הזו, רון דרמר ניצח את לוין. אגב, דרמר ישב היום כל היום בכנסת, שם הוא כמעט לא נראה עד עכשיו. עבד על תפירת התוצאות. ומי שניהלה את כל זה מטעם "יש עתיד" היא מנהלת הקמפיין של אלהרר, ח"כ מירב בן ארי. ומי ערקו לקארין אלהרר, על פי הערכת גורמים באופוזיציה? ביטן, אדלשטיין, גמליאל, גלנט, נתניהו. שמכחישים בתוקף".