בין הטיפות נראה כי הרמטכ״ל הרצי הלוי מנסה לנתב את השפעות המחאה הציבורית על הרפורמה המשפטית על מערך המילואים. נכון לעכשיו היקף המכתבים או ההצהרות על הפסקת שירות מילואים התנדבותי נמוך יותר אשר ההיקפים שהתרחשו בשיאה של המחאה החברתית לפני כארבעה חודשים, אבל בצה״ל מודעים היטב לכך שככל שהמשבר יחריף והמחאה תתעצם כך גם תתגברנה ההשפעות על הצבא

רומז נגד הסרבנות? הרצי הלוי: "אין לנו את הרשות שלא להתייצב לכל משימה"
"בחיל האוויר הבינו שאם החקיקה תעבור - החיל יאבד כשירות"

את הדברים שאמר הרמטכ״ל בטקס החלפת מפקד פיקוד הדרום האלוף אליעזר טולדנו באלוף ירון פינקלמן ניתן לחלק לשניים - מצד אחד מסר עקיף גם לממשלה, בדברים שאמר שמהם ניתן להשליך על החשיבות שהוא רואה בקונצנזוס בחברה הישראלית - "הימים הללו מחייבים אותנו להתמקד במשימת הביטחון ובלכידות התומכת אותה, כך נהיה מוכנים לכל אתגר ובכל זירה״.

מנגד, הרמטכ"ל העביר מסר על כך שהמחאה צריכה להותיר את סוגיית השירות וההתנדבות במערך המילואים מחוץ לביטויי המחאה: "אין לנו את הרשות במציאות הנוכחית שלא להתייצב לכל אתגר ומשימה״.

כמו לפני ארבעה חודשים, כך גם בימים האלו במערכת הביטחון מסמנים מגמות של הסלמה ביטחונית שעלולות להתלכד יחד - המציאות הביטחונית המסלימה ביהודה ושומרון ובזירה הפלסטינית והמתיחות מול חיזבאללה בגבול הצפון, כך שבמערכת הביטחון מדגישים בעיקר את הצורך שלא יווצר מצב של פגיעה בכשירות נוכח המשבר העמוק בישראל, כפי שיכול היה להיווצר לפני כמה חודשים, בעיקר במשבר מול טייסי המילואים.

נכון לעכשיו כאמור היקפי המחאה בזליגתם לתוך צבא המילואים נמוך יותר מהפעם הקודמת, כאשר בצבא מבקשים להדגיש כי יש הבדל גדול מאוד בין חתימה על עצומה מחאה או איום בהפסקת התנדבות או שירות במילואים, לבין פעולה שבה איש מילואים שהתבקש להגיע למילואים לביצוע משימות לא יגיע כצעד מחאתי, ובמקרה כזה כל מקרה כזה יטופל פיקודית.

גם בחיל האוויר נכון לעכשיו היקף ההצהרות והמכתבים נמוך יותר מאשר בפעם הקודמת, אבל גם במקרה הזה הערכה היא שככל שהמשבר הפוליטי, החברתי והציבורי יעמיק גם הפעם צפוי המשבר שלא לפסוח על הצבא. 

בשבת בלילה נערכה הפגנה גדולה מול ביתו של הביטחון יואב גלנט במושב עמיקם של מתנגדי הרפורמה המשפטית בהובלת מחאת המילואמניקים "אחים לנשק".

בין נושאי הנואמים היו גם מפקדו לשעבר של גלנט האלוף במיל׳ עמי איילון, שפנה ישירות לגלנט ואמר: "כתבתי לך בעבר כי קיוויתי שאתה אותו מפקד אמיץ שמיניתי לפיקוד על השייטת. לנו ולמאות האלפים שיוצאים לרחובות אתה חייב את כהונתך. בחרת בנאמנותך לביטחון ישראל על פני נאמנות לנתניהו ואנו מצפים שתעשה זאת שוב״.