עוד משהו שעבר מתחת לרדאר הוא העובדה שהחל מ־23 בחודש (כלומר יום ראשון השבוע) המדינה לא אוכפת את חוק שירות הביטחון ולא מגייסת אלפי עריקים חרדים שפשוט לא מואילים בטובם להתגייס. מכיוון שהסדר הגיוס הקיים לא הוארך, חוק חלופי לא אושר, חוק יסוד "לימוד תורה" לא עבר, אנחנו בתקופת מעבר.

"פגיעה בכלכלה": סוכנות דירוג נוספת עם אזהרה חריגהה
שר בן גביר טוען: "מח"ש מנסה להלך אימים על מפקד יחידת היס"מ"

יש כאן עשרות אלפי עריקים חרדים ובאותו זמן תועמלני הממשלה צורחים על ה"סרבנים האנרכיסטים", שהם בכלל מילואימניקים מתנדבים. אני, כידוע, לא יהודי מאמין. לפעמים אני מקווה שיש "העולם הבא", רק כדי שכל אלה שחוללו כאן את החורבן הזה, יגיעו למקום הראוי להם.

רה"מ נתניהו: "עילת הסבירות היא לא קץ הדמוקרטיה, אלא חיזוקה" (צילום :דוברות הליכוד)

ההתפרקות של צבא העם נמשכת. רובה מתרחש במחשכים, בערוצים חשאיים, בקבוצות וואטסאפ סגורות, בחדרים הפנימיים של הלבבות. הנה, למשל, שיחה שהייתה לי השבוע עם ד', קצין מילואים בדרגת אלוף משנה במפקדת שליטה מסווגת ומבצעית מאוד הפועלת תחת מפקד פיקוד הצפון.

"אני ועוד מספר לא קטן של קצינים במפקדה שלנו, הודענו השבוע למפקד שלנו במילואים שאנו משעים את ההתנדבות שלנו. לא נשרת ממשלה של דיקטטורים. לא נשתף פעולה עם הפיכה שלטונית". משכתי את קצה החוט הזה והגעתי למקומות אליהם לא רציתי להגיע. בדיוק כמו המדינה. שאלתי את עצמי, על שום מה כל זה? על עילת הסבירות? מי תכנן את המצב המטורף הזה?

כשתועמלני הממשלה אומרים שהם משרתים את מצביעיהם ומקיימים את פסק דינו של הבוחר, הם משקרים. זה לא רק מה שמשתקף בסקרים (בין רבע לשליש מבוחרי הליכוד לא תומכים בחקיקה חד־צדדית). זה לא רק העובדה שקמפיין הליכוד החביא את ההפיכה המשטרית בכל הכוח. זה גם ההיגיון הבריא: תנסו לדמיין מצב שבו הממשלה מוקמת ומסתערת על כמה יעדים: נניח יוקר המחיה, הגברת המשילות והביטחון האישי, מלחמה במגיפת הרצח במגזר הערבי.

האם יש אדם שפוי שסבור שבמצב הזה הייתה פורצת מחאת המונים מימין בדרישה לבטל מיד את עילת הסבירות? ברור שלא. מדובר בפייק מוחלט, המצאה בדיונית שנולדה במוחם הקודח של מומחי "קהלת" (שיהיו חתומים, לנצח, על החורבן הנוכחי) וטיפוסים אפלים כמו שמחה רוטמן, יריב לוין ודודי אמסלם. זו האמת.

ובינתיים, כדי להעמיק את הבור ולהחמיר את המצב החמור מלכתחילה, מתברר ש"השר במשרד החינוך" חיים ביטון, איש ש"ס, מונע ממוסדות חרדיים להצטרף לתוכנית לימודי הליבה שאושרה בממשלה הקודמת. למה? כי זה עלול לחלץ כמה חרדים ממעגל העוני ולסייע למדינה לצמוח, זה למה. המפלגה של השקופים, שחרטה על דגלה לצמצם את הפערים, חתומה על הרחבתם.

אבל העיקר שאריה דרעי השתלט בסוף השבוע האחרון על משבצת "המבוגר האחראי" וניסה לדחוף את הצדדים לפשרה ברגע האחרון. לא, מכובדי הרב דרעי. התרגיל הזה שחוק. אני לא מכיר אף אדם שפוי שיסכים לקנות אותו ממך בפעם המאתיים. כפי שיש לנו מגילת העצמאות, בימים אלה נכתבת מגילת החורבן. גם אתה, אלוף בצלות ואלוף שום, חתום עליה. באותיות של קידוש לבנה.