למי שעדין לא הבין או לא קלט, המהפכה המשטרית בעיצומה, ומה שבולט בה זו ההשתלטות השקטה של הציונות הדתית על הגה המדינה, בסיוע ובתמיכה של שר המשפטים יריב לוין ובשיתוף מספר ח"כים סייענים מהליכוד, שאכן פועלים בשיטת הסלמי שמוכיחה את יעילותה.

בליכוד טוענים שרה"מ עדיין מעוניין בהידברות: "ידינו מושטת" | האזינו
בכיר במערך הסייבר מסביר: כך מנצלים ההאקרים את חולשת בתי החולים

כך, בשקט, בהתמדה ובנחישות, הפך בצלאל סמוטריץ' לגורם הדומיננטי ביותר בממשלת הימין, קודם כל כשר אוצר דומיננטי השולט במשרדו ללא מצרים. לצד זה, הוא גם שליש ראש ממשלה ושליש שר ביטחון, לא אחת עם השפעה גדולה מזו של שר הביטחון יואב גלנט, בעיקר בנושאים הקשורים ליהודה ושומרון.                          

להשלמת המהפך נמצא לצדו של סמוטריץ' שותפו לסיעה השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, שלמרות היותו כישלון מוחלט בכל מה שקשור לתפקידו כאחראי על ביטחון הפנים במדינה וכמי שדרדר את משטרת ישראל למקום הנמוך בתולדותיה - זה לא מפריע לו להיות ממוקד ונחוש במשימה הנעלה בעיניו ובעיני מצביעיו - יישוב יהודה ושומרון במיליוני יהודים והגשמת החלום המשיחי של מלכות יהודה, שבמרכזה בית המקדש המחודש על הר הבית.

למעשה, להפיכה המשפטית שמצויה בתוכנית השלבים מגמה אחת - למנוע הפרעה כלשהי של בג"ץ להשלמת המשימה, שלמענה מגויסים ברמ"ח איבריהם כל שרי וחברי הכנסת של הציונות הדתית, שמקבלים רוח גבית מהשר לוין ומח"כים בליכוד.

עיר אוהלים של המחאה בנווה אטי"ב מול נופש נתניהו (צילום :אחים לנשק)

בתוך כל אלה, בולטת העובדה שראש הממשלה בנימין נתניהו הפך לשה מובל על ידי שותפיו הפוליטיים, מי שמאלצים אותו לרקוד על פי חלילם, לשתוק, לקבל ולהסכים לדרישות ולהחלטות שלהם, כך שכל מי שטוען שזו המדיניות של נתניהו ושהוא בחר בה פשוט טועה. זה נכפה עליו הר כגיגית, ולמען הישרדותו הפוליטית והמשפטית, הוא הפך לשותף בעל כורחו להחלטות, שללא ספק מנוגדות לעמדות ולתפיסות שלו. כך הפך מי שרק לפני רק לפני שנה לא רצה להצטלם עם בן גביר לעושה דברו.

למי שיש עדיין ספקות בנוגע למה שנכתב עד כאן, להלן העובדות: האם יעלה על הדעת, שאם הייתה כאן היום ממשלה עניינית, פרגמטית, גם עם אוריינטציה ימנית ברורה, היו מקימים בימים טרופים אלה שבעה מאחזים לא חוקיים בשומרון? האם היו מאשרים את ההתנחלות המחודשת והלא חוקית הזו באביתר ומאשרים גם בנייה של אלף יחידות דיור בעלי? אילו הייתה כאן ממשלה עם משטרה, שבראשה ניצב שר לביטחון לאומי עם יושרה לאומית ודאגה לביטחון ולסדר, היו מאפשרים לפוליטיקאים להיפגש עם נאשם ברצח?

אילו הייתה כאן ממשלה נורמלית, שמתנהלת כממשלה שדואגת לכלל אזרחיה מתוך דאגה לעתידה, שר האוצר יכול היה להחליט בניגוד לעמדת ראש הממשלה וכל גורמי הביטחון וההיגיון לא להעביר תקציבים שניתנו בהחלטות ממשלה לציבור הערבי, ובכלל לכל גורם אחר? אילו הייתה כאן ממשלה שאחדות העם, חוזקו, וחוסנו הלאומי חשובים לה כמו תדמיתה ומעמדה הבינלאומי, היא הייתה מאפשרת לפרחחים כמו נערי הגבעות לעשות בשטחי יהודה ושומרון ככל העולה על רוחם, כולל פגיעה בקציני צה"ל וחייליו? אילו זו הייתה ממשלה שבראשה הדמות הדומיננטית בה, כל זב חוטם במחנה הציוני היה יכול להרשות לעצמו לתקוף ולפגוע בראש השב"כ ובאלוף פיקוד המרכז?

במקום זה יש לנו היום ראש ממשלה שלא מפסיק להתנצל על שמוליכים אותו באף בלי שהוא מסוגל לעשות דבר לעצור את התופעה המוזרה הזו, שהפכה את ראש הממשלה נתניהו לעוף מוזר ופתטי. קשה למצוא הגדרה אחרת לראש הממשלה היחיד בעולם שמזה זמן לא מתראיין בשפת עמו, בשפת מצביעיו בתקשורת של ארצו, ובמקום זה מתראיין לערוצים אמריקאיים, שם הוא משמיע לא אחת עמדות מנוגדות למציאות שהוא מציג כאן ומנסה לשדר סמכות ומנהיגות שאין לו היום.

מה שברור, שלממשלה כזו, שאין לה יכולת מינימלית לנהל ולהתנהל, בפרט בימים אלה, כשלפתחה מונחות כל כך הרבה בעיות ביטחוניות, לאומיות וכלכליות, אין סיכוי לשרוד. למרות שמרכיביה יודעים היטב, שקריסתה תביא לקריסת הימין לתקופה ארוכה, הם לא עוצרים את הטרוף הזה. מנגד, העם לא טיפש, הוא רואה את המציאות המדאיגה, את ההידרדרות שהובילה הממשלה הזו בזמן כל כך קצר, את מי שמוביל אותה ולאן.

כבר לא מדובר בימין או שמאל, אלא בעתידה של המדינה. לכן, זה עניין של זמן קצר, עד שהעם יאמר את דברו ויעצור את הסכנה הזו לאלתר על ידי הפלת הממשלה הזו.