“אבן שטיפש אחד זורק לבאר אלף חכמים לא יוכלו להוציא”. מה עושים כשבממשלה אחת יש שני שוטים - שר המורשת עמיחי אליהו, וח"כ יצחק קרויזר, שניהם ממפלגת עוצמה יהודית? השר אליהו אמר בראיון לרדיו “קול חי” שפצצת אטום על עזה מהווה אחת האפשרויות במלחמה. ח"כ קרויזר מאמין ש”צריך לשטח את עזה”. צפוי היה שראש הממשלה נתניהו יפעל לאלתר כדי לפטר את השר אליהו מהממשלה. אבל לא אצל נתניהו, שהחליט לא להמר על עתידה של הקואליציה.

עמיחי אליהו קרא להטיל פצצת אטום על עזה; נתניהו נקט בצעד חריג

איש לא הופתע מתגובתו של יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר, ששוחח עם השר אליהו, שהבהיר לו ש”הדברים נאמרו כמטאפורה. ברור לכולם שיש להשמיד ולמחוק את ארגון חמאס, וברור שנעשה הכל להחזיר את החטופים הביתה”. לא ברור מה המטאפורה בדבריו של אליהו, והשר בן גביר לא התנדב להסביר לנו למה התכוון חבר סיעתו בדברים החמורים שהשמיע.

הנזק שגרמו דבריהם להסברה ולדימויה של ישראל הוא עצום. המזרחן אדי כהן, שעוקב אחרי אמצעי התקשורת הערביים, ונוהג להתראיין בהם בקביעות, אומר שהערבים ובעיקר רשת אל־ג’זירה, חוגגים על דבריו של השר אליהו, ומציגים את ישראל כאכזרית וכחלשה. אל”מ (מיל’) משה אלעד, שהיה בעבר ראש המנגנון לתיאום ביטחוני עם הפלסטינים, התבטא בחריפות נגד הדברים, ואמר שהמשמעות שלהם היא ש”היהודים לחוצים, משום שהם לא מצליחים להביס את חמאס בדרך הקונבנציונלית”. אלעד סבור שהאמירה מעניקה רוח גבית לטרור הפלסטיני, כאשר שר במדינת ישראל מציע להטיל פצצת אטום על ארגון קטן. כשהדברים נאמרים מפיו של שר, הם מבטלים באחת את מדיניות העמימות בנושא הגרעין הישראלי.

שתי חברות כנסת נוספות התבטאו בדרך דומה. שרת ההסברה לשעבר, גלית דיסטל־אטבריאן, שצפתה בסרט המזעזע שהפיק דובר צה”ל על אכזריותו של חמאס, קראה למחוק את עזה. טלי גוטליב השמיעה דברים דומים. לישראל אין שום כוונה למחוק את עזה, מה גם שמתחת למנהרות בעזה נמצאים 241 חטופים, שישראל עושה כל מאמץ להציל את חייהם. הדברים ההזויים שנשמעו מפיהם של חברי הכנסת אינם מציאותיים.

ביום שבו הצהירו השר אליהו וח"כ קרויזר על הצורך למחוק את עזה, אמרה ח"כ אימאן חטיב־יאסין מרע”ם בראיון בערוץ הכנסת שלא צפתה בסרט של דובר צה”ל על הטבח, אבל “שמעה ממקור ראשון” שלא מראים בסרט אונס נשים או שחיטת תינוקות. במהלך הראיון היא הוסיפה כי “לו היינו רואים גם אונס וגם שחיטת תינוקות - זה היה מביש”. יו"ר רע”ם, ח"כ מנסור עבאס, שהזדעזע מהדברים החמורים, גינה אותם מיד, אמר שלח"כ חטיב־יאסין אין מקום במפלגתו, וקרא לה מיד להתפטר. לדבריו, “אין מקום להמעיט בחומרת המעשים המנוגדים לערכים שלנו ושל הדת האסלאמית”. עבאס לא המתין דקה וקרא לחברת סיעתו להתפטר. ראש הממשלה נתניהו, שיכול לפטר מיד את שר המורשת אליהו מתפקידו מבלי שחסרונו יורגש, בוחר להשעות אותו. נתניהו יודע שלהשעיית השר אליהו אין שום משמעות, אבל הוא מעדיף שלא להתעמת עם בן גביר שבקולו הוא תלוי.