תא״ל דן גולדפס כמו גם תא״ל דודו בר כליפא, השניים מצטרפים לקצין שלישי תא״ל רומן גרופמן שרק לפני שבועות מונה למזכיר הצבאי של ראש הממשלה.  הרמטכ״ל רב אלוף הרצי הלוי מגבש יחד עם שר הביטחון יואב גלנט מטה כללי חדש שנראה כי הוא יהיה פחות ״יסמני״ ויותר חופשי מכבלי הפוליטיקאים.

סבב מינויים בצה"ל: בינדר ימונה לראש אמ"ן, גולדפוס יקבל קידום
בצל המלחמה: הרמטכ"ל יבצע סבב מינויים רגישים בצה"ל; בקואליציה תקפו

בדרך אף שתלו הלוי וגלנט ״עז״ לזרם הימני בממשלה בדמות תא״ל אבי בלוט, קצין מוכשר אשר מונה למפקד פיקוד המרכז במקומו של האלוף יהודה פוקס שהודיע על פרישה אחרי שבשנה האחרונה, עם או בלי קשר לפרישה, מיררו גורמי הימין וחלק מראשי המתנחלים ביהודה ושומרון את חייו של האלוף היוצא.

ההפגנה מול ביתו של אלוף פיקוד מרכז יהודה פוקס בחורשים (צילום: באדיבות המפגינות)
ההפגנה מול ביתו של אלוף פיקוד מרכז יהודה פוקס בחורשים (צילום: באדיבות המפגינות)

תא״ל בלוט, קצין לוחם רב זכויות, הוא גם האלוף הראשון בוגר ישיבת עלי בית החרושת לקציני קרביים בצה״ל בשנים האחרונות. בלוט הוא בשר מבשרם של מתיישבי יהודה ושומרון ועתה יתקשו בימין לזעוק על הפליה, קיפוח, רדיפה, חוסר הבנה של מטה פיקוד מרכז לצרכיהם הביטחוניים והיום יומיים.

הודף ביקורת

בהודעה שפרסם בשעות הערב דובר צה״ל תא״ל דניאל הגרי נכתב בין היתר כי בתום תהליך ממושך, סיכמו שר הביטחון יואב גלנט וראש המטה הכללי רב-אלוף הרצי הלוי, על קידום מפקדים שבלטו בלחימה בשטח ובמטה במהלך מלחמת ״חרבות ברזל״, לתפקידים בפורום המטה הכללי. כלומר, כבר בתחילת ההודעה פעל תא״ל הגרי להדוף ביקורת באשר לשאלה אם בסמכות השר והרמטכ״ל שבמשמרת שלהם התרחשו אירועי 7 לאוקטובר.

ראש אמ״ן שמונה תא״ל שלומי בינדר שלומי המשמש ראש חטיבת המבצעים. והיה בעצם אחד הקצינים שלכאורה כשלו  ביום 7 באוקטובר. אבל בינדר הוא אחד הקצינים הדומיננטיים במטה הכללי החדש הקרירה הצבאית שלו כללה  קודם מפקד עוצבת הגליל, מפקד חטיבת גולני, מפקד סיירת מטכ"ל ומפקד יחידת אגוז.

תא''ל דן גולדפוס (צילום: דובר צה''ל)
תא''ל דן גולדפוס (צילום: דובר צה''ל)

לתפקיד מפקד הגיס הצפוני ומפקד מערך התמרון בזרוע היבשה ימונה תת-אלוף דן גולדפוס. הקצין שאיתגר רק לפני שבועות את צמרת צה״ל אבל גם את הדרג המדיני בנאום שנשא בתום התימרון בדרום הרצועה. התפקיד החדש הוא משמעותי מהיום הוא הסיוט של חסן נסראללה, הוא הקצין שיוביל את עשרות אלפי לוחמי צה״ל לקווי ההגנה של חיזבאללה בלבנון, והקצין נחשב לקצין עז נפש תחבולן ומקצועי.

חברו תא״ל דודו בר כליפא שגדל בחטיבה הסגולה מונה לתפקיד ראש אגף כוח האדם, אשר יחליף את האלוף יניב עשור. מינוי זה הוא כאמור אימרה באשר לעיצוב דמות המטכ״ל ביום שאחרי. לתפקיד ראש אגף התקשוב מונה תת-אלוף אביעד דגן, שצמח בחיל האוויר ונחשב לאיש מקצועי בתחום.