הוויכוח, יותר נכון הקרב בין מערכת הביטחון לממשלה הוא לכאורה על גורל עזה ומה עושים שם. למעשה הקרב הוא על גורל יהודה ושומרון. זוהי הסיבה שבגינה שלושת סרבני ההסדר (כל הסדר ובכל חזית!) נתניהו, בן גביר וסמוטריץ' מסרבים קטגורית להכנסת כוחות הביטחון הפלסטיניים לעזה. מעורבות הרשות בהסדר בעזה משמעותה תוספת לגיטימיות בינלאומית כאשר מדיניות ביידן היא לפצוח בדיאלוג ישראלי־פלסטיני לטובת פתרון שתי מדינות.

ה-7 באוקטובר לימד אותנו משהו חשוב: כל ישראלי חייב להתחיל ללמוד ערבית
בתוך המהומה, אמת אחת מתחדדת: אנחנו ביחד בזה

בשבוע שעבר תמכו 143 מדינות בשדרוג מעמד הרשות הפלסטינית באו"ם, כאשר למעשה מדובר במדינה דה פקטו. מה שמפריד בינם ובין מדינה (שהשלכותיה על מערכת היחסים של מדינת ישראל עם העולם דרמטיות) הוא וטו אמריקאי. ככה? האגף המשיחי בממשלה איגף את המציאות בשתי תקיפות מעולמות הפנטזיה - מבצע התנחלות בעזה ומבצע השמדת משלוחי מזון לרצועה. הרעיון עצמו דבילי. מראות פוחחי הציונות הלאומנית־דתית מפרקים משלוחי מזון ומפזרים אותם על הכביש (בדרך מכים נהג) הם חרפה והוכחה: יש לנו עסק עם נוער בזוי.

על פי דיווחים מדובר בעסק מסודר. הקבוצות מקבלות דיווחים מסודרים מצה"ל ומהמשטרה ומפזרות הוראות הפעלה ומיקומים כמו "כשמגיעים למשאיות חשוב להשיג קבלה מנהג המשאית ולצלם אותה", ו"אם רשום בקבלות 'רשות המעברים' עם חותמת לאחד המעברים: כרם שלום, ניצנה, ארז, זיקים - לא לאפשר מעבר". בהודעה רשמית קראו מנהלי הקבוצות להימנע מפעולות הכוללות אלימות והשחתה, אך המסר הרווח היה אחר. "לפנצ'ר גלגלים!!!", כתב פעיל באחת הקבוצות. אחר הזהיר: "לא להגיד את זה בקבוצה, אנחנו מסתכנים במעצר". הוא הוסיף כי הדבר החשוב הוא "להוריד כמה שיותר סיוע מהמשאית ולשפוך החוצה".

“הרב דב ליאור התיר לחסום משאיות בשבת", כתב אחד הפעילים, והסביר ש”אפשר לנסוע עם גוי של שבת ולחסום ובדרך חזרה לבית (לחזור) ברגל". פעיל אחר ענה לו, “אח שלי היקר, שבת זה שבת". על כך השיב הראשון כי “כל אחד יעשה כרצונו ולפי מה שרבו מצווה לו". "פיקוח נפש דוחה שבת. העברת סיוע ודלק ומים לחמאס זה פיקוח נפש ללוחמים שלנו שבמקום להילחם מול אויב חלש ורעב נאלצים להילחם מול אויב שבע ודשן", כתב פעיל אחר. אחד החברים בקבוצה השיב לו: "אמן ואמן כן יהיה רצון".

מדובר ביכולת מדהימה להתעלם מהמציאות וברור שלא תהיה שום התנחלות בעזה כמו שברור שהסיוע ההומניטרי ימשיך להגיע. המבצעים נועדו לפרק את פוטנציאל התסכול של בוחרי בן גביר וסמוטריץ'.

בעוד הפוחחים מדאורייתא עוסקים בחבלה קמעונאית, בנו העולם והאמריקאים רציף שיעקוף את הפעילות הסמי־ממשלתית (עין אחת עצומה והשנייה קורצת) של שליחי בן גביר וסמוטריץ' ולמעשה פותח את עזה לעולם ופוגע אנושות בריבונות הביטחונית של ישראל. אני מניח שצה"ל ירחרח בסבבה כמו שסביר להניח שאם מפקד מקומי ישראלי יתפוס יוזמה שמעבר להסכמה הממשלתית (שנכפתה) לצורכי מניעת הרעבה יש סיכוי סביר שחמאס יגיב באלימות. ומה אז? נפציץ את המזח?