הדבר היחיד שמזעזע יותר מהסרטון עצמו, היא העובדה שרוב שרי הממשלה סירבו לצפות בו. לא רק בסרטון הקצר (3 דקות) הזה הם צריכים לצפות, בגרסה הארוכה בת ה-13 דקות הם צריכים לצפות. לא צריכים, חייבים. הם האחראים. הם המכהנים. במשמרת שלהם זה קרה. הזהירו אותם. אמרו להם שהמשך ההפיכה המשטרית מפרק כאן את הכל וחושף אותנו לסכנות איומות. הם גיחכו והמשיכו הלאה. לא הסכימו לשמוע את ההתראות.

אזוקות, חבולות ומפוחדות: פורסם סרטון חטיפת התצפיתניות מנחל עוז | תיעוד קשה לצפייה
חמאס טוען: סיכלנו מתקפת רובוטים מתאבדים של צה״ל | דיווח

חגגו על הסיפון כל הדרך לקרחון. עכשיו הם מפחדים לצפות בתוצאות מעלליהם. הם לא רוצים להתייצב מול הזוועה. הם לא רוצים להתעורר שטופי זיעה קרה בלילה. הם נמלטים מהתמונות ומהזוועות כמו שהם נמלטים מהאחריות. הם חבורת נבחרי הציבור העלובה ביותר מאז המצאת הציבור.

סרטון חטיפת התצפיתניות (צילום :ללא קרדיט)

הם לא ראויים לתפקידיהם, או לתפקיד אחר כלשהו. במדינה מתוקנת היה צריך לאזוק אותם, כאילו הם מפגינים נגד הממשלה, לקשור אותם לכסא, להכריח אותם לפקוח עיניים גדולות ולצפות ב-13 הדקות המזוויעות בלופ אינסופי. אולי אז יבינו. השלוש דקות ששוחררו אתמול לצפייה מזעזעות, גם לאחר ש"נוקו" מהן תמונות ורגעי זוועה שאי אפשר לתאר. הן מזעזעות גם למראה הבנות מוקפות פראי האדם של הנוח'בה, וגם לנוכח המציאות שמשתקפת מהן.

זה לא שלא ידענו את זה קודם. אבל פתאום אנחנו נזכרים מה קרה שם ב-7 באוקטובר. איך ארגון טרור בינוני מינוס, שסגור בכלוב יבשתי קרוב לעשרים שנה, עושה בבסיסי צה"ל כבתוך שלו. איך הם מסתובבים שם כבעלי הבית, מעלים ומורידים שבויות לג'יפים צה"ליים, אחרי שרצחו ושחטו את רוב החיילים והחיילות במקום. והכי מטלטל, איך הם לא ממהרים. הם לוקחים את הזמן. יש להם את כל הזמן שבעולם.

מתוך סרטון חטיפת התצפיתניות (צילום: ללא קרדיט)
מתוך סרטון חטיפת התצפיתניות (צילום: ללא קרדיט)

כל זה, כשממול הצבא המאומן וקטלני ביותר במזרח התיכון, ואחד החזקים והמיומנים בעולם, עם חיל האוויר העוצמתי והמדוייק בעולם, עם השב"כ הטוב ביותר בסביבה, עם יחידות עילית וחטיבות חי"ר ויכולות יירוט על אנושיות ו-70 מיליארד שקל בשנה (שהיום אנחנו מבינים, לא מספיקים). בכל מדינה אחרת, זולת ישראל, 48 שעות אחרי ה-7 באוקטובר ראש הממשלה מכנס מסיבת עתונאים, מישיר מבטו לציבור, מתנצל בקול נכאים ומגיש את התפטרותו.

מפלגתו בוחרת מחליף זמני שנכנס לנעליו בתוך דקות. בעקבותיו עושים את זה ראשי כל זרועות הבטחון. המלחמה נפתחת עם דם חדש בכל הדרגים, מקבלת ההחלטות המדינית הגבוהה ביותר ועד האופרציה המבצעית הנמוכה ביותר. אנחנו לא מדינה מתוקנת. אנחנו רפובליקת בננות שנחטפה על ידי כנופיה המורכבת מקיצונים לאומנים חסרי אחריות, נסיון או כישורים מחד, ובטלנים המתמחים בהיצמדות לעטיני השפע של השלטון מאידך. ביניהם, רובצת מפלגת שלטון שבעה, מסואבת, רקובה, מרקיבה ומושחתת שבניה נטולי האישיות רוקדים לחלילו של מי שמצעיד מדינה שלמה לתהום. בחילה.