כל מילת גינוי, הצהרת הוקעה והתבטאות של זעם נגד החלטת התובע של בית הדין הבינלאומי בהאג, הן מוצדקות, ראויות וחייבות להיאמר ולהתפרסם. זאת לא רק החלטה מופרכת וחסרת כל בסיס משפטי, מוסרי והגיוני. התובע של בית הדין בהאג נחשף כאטום, חסר שכל, מה שבשפת רחוב קוראים מטומטם. זו גם לא אנטישמיות. זאת רשעות, זדוניות.

"למה לא עשינו את זה?": אליעזר "צ'ייני" בשאלה קריטית על המלחמה
תוכננה פרישה המונית, שוויץ לא הייתה מנצחת: דרמת הענק בגלל ישראל באירוויזיון | דיווח

אחרי שמסכימים, ואי אפשר אחרת, עם התגובות וההגדרות נגד צווי המעצר לראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון גלנט שמציע התובע בבית הדין הבינלאומי בהאג, צריכים וחייבים לקבוע באופן הצהרתי רשמי, שהמהלך המעוות הזה איננו ואסור שיהיה מהלך שמלבין את ראש הממשלה בנימין נתניהו, מטהר אותו ומשחרר אותו מכל האשמות, מחלץ אותו מהחשדות, ומנער ממנו את הקובלנות על התנהלותו, על היעדר ראות רחוקה, ועל צעדים שנקט וכאלו שצריך היה לנקוט ולא נקט.

בקיצור, אסור שגל התגובות הצודקות נגד התובע בבית הדין הבינלאומי בהאג יעמעם, או אפילו רק יסיט את תשומת הלב, את המרכזיות, את העליונות בסדר העדיפויות של החברה בישראל מאשמתו של נתניהו שכראש ממשלה הוא האחראי והאשם באסון הנורא שקרה לישראל מאז השואה.

ראש הממשלה נתניהו מתייחס להחלטה המבישה והמעוותת של התובע בהאג כאל פגיעה נגד מדינת ישראל. אי אפשר להכחיש או להתכחש לגמרי לטענה הזאת. יש בה משהו. אבל האמת הפשוטה היא שמבחינה משפטית ההחלטה־המלצה על צווי מעצר נגד נתניהו, היא החלטה ישירה, המכוונת ופונה בלעדית ובמישרין נגד נתניהו כראש ממשלה.

בנימין נתניהו תוקף את האג. קרדיט: משרד ראש הממשלה (צילום :משרד ראש הממשלה)

נתניהו מרגיש פגוע, נעלב ומבוזה. אפשר להבין אותו. מאמציו להפוך את המהלך המעוות של התובע בהאג לגילוי וביטוי של אנטי־ישראליות, גם אם יש בטענה הזאת טיפת אמת, הם מאמצים פסולים, נפסדים, שבסופו של יום לא יביאו לנתניהו שום רווח וודאי שלא הצלה. התחושה האישית שלו, הצודקת, נגד ההמלצה לצווי מעצר נגדו, איננה משחררת אותו מהאחריות והאשמה להיווצרות המצבים בתחומים שונים שהנחיתו על ישראל את אסון ה־7 באוקטובר.

ראש הממשלה מתעלם ביודעין מהתדרדרות מעמדה של ישראל בזירה הבינלאומית – התפתחות בהיקף כמעט חסר תקדים שהוא כראש ממשלה אחראי לה. נתניהו יודע היטב, אבל מדחיק, את העובדה ששרים כמו איתמר בן גביר, בצלאל סמוטריץ’ ודמויות מרכזיות בצמרת הליכוד נחשבים בבירות מעצמות המערב ובמיוחד בוושינגטון, כמאוסים, שהרסו והורסים את מעמדה של ישראל.

התגובות הנזעמות שלו נגד החלטת התובע בבית הדין הבינלאומי בהאג לא יפחיתו, לא ימעיטו ולא יחלישו כמלוא הנימה את תדמיתה של ממשלת נתניהו כממשלה ימנית־חרדית קיצונית שכל זמן שהיא בשלטון אין שום סיכוי לאיזשהו מהלך, יוזמה ותוכנית שיניבו שינוי ותפנית חיובית לישראל ולאזור.