למה החרדים משתוללים? זה קל: כי הם יכולים. כי יש להם בן ערובה שתלוי בהם ושומר עליהם. למה הם מתעלמים מהעובדה שעשרות אלפי ישראלים מפונים בצפון, אלפים עדיין לא חזרו לדרום, לוחמים ומילואימניקים נופלים כל יום, צה"ל מתוח עד הקצה והכל בוער? אותו כנ"ל. כי הם יכולים.

משה גפני יתפטר? זה האולטימטום שהציב לנתניהו

אתמול עלה אצלנו ברדיו יוני יעקובי, סגן הרבש"ץ ממושב מרגליות. הוא סיפר לנו שלא רק שעד עכשיו אין שום עזרה מהמדינה לאסון שהם חווים, המדינה עוד חייבת להם פיצוי על מגיפת שפעת העופות משנת 2020! אבל גפני דורש תיכף ומיד מאות מיליונים לרשתות חינוך שלא מלמדות ליבה, בזמן שהוא ממשיך לדחות בבוז את כל התחנונים לסיוע בגיוס, להתחלה של שוויון כלשהו בנטל. ועכשיו הוא מודיע שיתפטר אם עד יום ראשון לא יחזירו מיד 880 מיליון שקל לרשת המורים החרדית.

למרות שהיא לא עומדת בקריטריונים. ולמרות שהם לא מוכנים לשום פשרה, או קמצוץ של רבע ויתור בסוגיית הגיוס. ולמרות שלצה"ל חסרים 7000 לוחמים. זה מעניין את סבתם הי"ד. זה לא עניינם. מה שקורה לנו כאן, לא ממש מטריד אותם. הם רוצים את הכסף שלהם (כלומר, שלנו), את הפטור שלהם (שיגרום להארכת השירות שלנו), את המשרות והג'ובים שלהם. בית דין לא יעזור. לגבי בתי הדין, אז זו סוגיה נפרדת. שם הם ממנים לתפקידי דיינים עשרות עסקנים שכישורם היחיד הוא קירבה לאצולה החרדית. קריטריונים? לא מעניין אותם.

ומה עושה נתניהו? כלום. כלומר, לא מעט. כפי שעזב הכל כדי לטפל בסוגיית צווי המעצר (ונכשל), כך הוא לא עושה שום דבר אחר בימים האחרונים, חוץ מלשבת על פקידי האוצר ומשרד המשפטים ולנסות לשכנע אותם לשחרר את הכסף או למצוא פתרון. הוא לא מעלה על דעתו שזה הזמן להגיד לחרדים די. עד כאן. אתם לא יכולים להמשיך ככה, אנחנו לא יכולים להמשיך ככה. עד עכשיו זה היה פולקלור. מעכשיו, זה צורך קיומי. הרזה עבר דיאטה, השמן זלל, אי אפשר לשאת בזה יותר. אבל אין נתניהו. המדינה הזו מעניינת, ניחשתם נכון, את סבתו הי"ד. רק הוא עצמו מעניין אותו. נחטפנו.