עובדה אחת ברורה וּודאית, ואני חותם עליה מתוך ידיעת העובדות - אין בכוחו של צה״ל לנצח במלחמה הזאת את חמאס, ובוודאי שלא את חיזבאללה. אני סבור כך לא משום שאנחנו לא רוצים לנצח, אלא פשוט אין לאל ידנו לעשות כן. צבאנו קטנטן ושחוק ואין לו יתירוּת של כוחות. במצב זה' כל יום שהמלחמה ממשיכה מצבנו הולך ורע.

גדי איזנקוט: "נתניהו נכשל. ניצחון מוחלט זה סלוגן, צריך ללכת לבחירות"
מצרים במתקפה חריפה על ישראל: ממציאה תירוצים להמשך המלחמה
 
לא זו אף זו, צה״ל והמדינה הולכים להתרסק מבפנים. מיטוט המדינה הוא רק עניין של זמן כי אנו עלולים לאבדה לכשתפרוץ בה גם מלחמה אזורית כוללת. ״הקברניטים״ בדרג המדיני ובדרג הצבאי, המובילים את המלחמה בעזה, אינם רוצים להכיר בעובדות הקשות שהם אחראים להן. להם יש סדר יום אחד בלבד – להמשיך את הלחימה בכל מחיר כי רק היא מבטיחה להם את המשך ישיבתם על כיסאם לעוד פרק זמן קצר.

גדוד 202 בצוות קרב חטיבת הצנחנים. קרדיט: דובר צה"ל (צילום :דובר צה"ל)

לדאבוננו, אין עם מי לדבר, הם צרובים עמוק בנפשם מהמחדל שהביאו על עם ישראל, והם ממשיכים את הלחימה ללא שיקול דעת וללא חשיבה רציונלית, וסופה שתביא לידי התרסקות המדינה. חייבים לעצור אותם, הם מובילים את עם ישראל כצאן לטבח; זו חבורה שיצאה מדעתה באופן סופי ומוחלט ו"ירדה מהפסים". לא הצלת המדינה עומדת נגד עיניהם אלא הצלת עצמם והישרדותם בשלטון.
 
לאחרונה נכנס צה״ל לרפיח, ועל כל מה שהתרעתי הינה זה קורה. אנו מאבדים את מדינות העולם בעוצמה שלא הכרנו מעולם ואת יחסינו עם המצרים. אנו עלולים להביא לידי ניתוק היחסים איתה, ונוסף גם את צבא מצרים על שונאינו. העם כולו צריך לעצור את החורבן ולהרחיק מיד את ״הקברניטים״ המדומים ממשרתם.
 
יתר על כן, הפסקה מיידית של המלחמה נוגעת לכל אזרחי ישראל ללא הבדל דת, גזע ומין. ולא פחות חשוב – יש לשקם מיד את הצבא ולהכינו להתמודדות בעתיד במלחמה אזורית כוללת העולה בעוצמתה באלפי מונים מן המלחמה ברצועת עזה, והמאיימת על קיומה הממשי של מדינת ישראל. פסק־זמן זה יאפשר לשקם את כלכלת ישראל הקורסת, את היחסים הבין־לאומיים ואת תלאות החברה ולשחרר את החטופים בהסכמה.

מדוע כל זה אינו קורה כעת? אותם ״הקברניטים״ שאיבדו את דרכם ואת שיקול דעתם מובילים אותנו אל התהום. העם צריך להקים קול צעקה גדולה לפני שיהיה מאוחר מדיי. יש לומר לשרי הליכוד ששתיקתם זועקת לשמיים מול תהליך קריסת המדינה. יש לדרוש מבני גנץ ומגדי איזנקוט שיפסיקו לשתף פעולה עם ההחלטות שמתקבלות בקבינט המלחמה המצומצם, ושהם מביאים את המדינה לסוף דרכה. אני משוכנע שאם תוסיף החבורה הזאת לנהל את המלחמה, בעוד זמן־מה יבינו כל אזרחי המדינה את עוצמת הקריסה של המדינה בכל התחומים, אבל אז כבר יהיה מאוחר מידי.

להיות חכם ולא צודק (צילום: דובר צה''ל)
להיות חכם ולא צודק (צילום: דובר צה''ל)

 
משום כך מוטב לסלק את החבורה הזאת ממוסרות השלטון עכשיו מלאבד את המדינה בתהליך העובר כסרט לנגד עינינו. לא עולה על הדעת שאזרחי ישראל יגששו באפלה כסומא בערובה וילכו אחרי קברניטים שאיבדו את דרכם ואת שיקול דעתם. הדברים שאני כותב לכם הם כה ברורים וּודאיים. עם ישראל באשר הוא היושב בתפוצות ובישראל לעולם לא יסלח לאזרחי ישראל שהלכו בעיניים עצומות ככבשים אחרי המשכוכית ("קברניטים") ומעלים את מדינתנו קורבן על המזבח.
 
לצערי, במדינתנו מרובים הם ההדיוטות, הבורים ועמי הארצות, שקופצים מרבצם וצועקים "תבוסתן" נגד כל מי שמדבר על החובה להפסיק את המלחמה שאיבדה את תכליתה ומובילה אותנו להרס. אני רוצה לומר לאותם צעקנים: "גם אם מטרותיכם צודקות, אם אין ביכולתכם לממשן, ואתם בכל זאת ממשיכים את המלחמה והולכים עם הראש בקיר, אזיי לא רק שלא תקדמו את ניצחונכם אלא להפך – תתרסקו בעוצמה".
 
אין דוגמה טובה יותר לקורותינו ממרד בר כוכבא ב־132 לספירה כששלטה האימפריה הרומית. הוא החליט להילחם בכוחות קטנים נגד הרומאים שכבשו את ארץ ישראל. בימים ההם הייתה האימפריה המעצמה הצבאית הגדולה בעולם. מטרות בר כוכבא היו צודקות – לגרש את הרומאים מארצנו הכבושה. ברם, אף שיצא למלחמה על הרומאים בשל צדקת דרכו, מניין כוחותיו בטל בשישים מול עוצמתו של צבא רומא. כצפוי, בר כוכבא הובס במלחמה, והיהודים הוגלו ממדינתם לאלפיים שנה.
 
אמרו מעתה: יש מצבים בחיים שכדאי להיות בהם חכם ולא צודק. כיום אנו נתונים בדיוק במצבו של בר כוכבא. מלחמתנו היא כבר מזמן לא רק מלחמה עם חמאס בעזה אלא היא מלחמה בעצימות נמוכה גם עם חיזבאללה. מלחמה זו גורמת לעולם הנאור לנתק את יחסיו עמנו ומביאה את המצרים עד לסף ניתוק יחסי השלום איתנו. ומכאן קצרה הדרך שנוכה מכה קשה ביחסינו עם מדינות ערב האחרות שלאחר עשרות שנים עוינות לנו עשו איתנו שלום.

הרמטכ''ל הרצי הלוי (צילום: דובר צה''ל)
הרמטכ''ל הרצי הלוי (צילום: דובר צה''ל)

 
למרות הכול, ״הקברניטים״ מהדרג המדיני ומהדרג הצבאי מובילים את המלחמה ופועלים בדיוק כבר כוכבא. הם בחרו בצדק, ולא בחוכמה, ולכן יביאו על עם ישראל שואה. השרים וחברי הכנסת מהקואליציה חיים ב"מנזר השתקנים" ושתיקתם הרועמת היא ״שתיקת הכבשים״. הם עדים להתדרדרות המדינה בביטחון, בכלכלה, ביחסים הבין לאומיים ובחוסן החברה, אבל הם מבכרים לעמוד מנגד בדממה כדי שלא תיפגע חס ושלום הקריירה שלהם היקרה להם מכול.
 
הפיתרון היחיד שנותר במצב שהגענו אליו מרשלנותם הפושעת של קברניטי המדינה והצבא הוא שתכריז ישראל על הפסקת הלחימה, תשקם מיד את הצבא, את הכלכלה, את יחסינו הבין־לאומיים ואת חוסן החברה ותגיע בהסכמה לשחרור חטופינו הכלואים בחושך וצלמוות במנהרות חמאס. בכוח הזרוע – הם לא ישוחררו. תהליך זה חייב להיעשות בנמרצות ובתבונה כדי שנוכל לעמוד על רגלינו איתנים בתוך זמן קצר מול אויבינו העתידיים, ולהגן על המדינה ולצאת למלחמה אם תידרש, שבה מטרותינו הצודקות יוכלו גם להיות מושגות.
 
כדי שכל זה יקרה, ונוכל להציל את עצמנו מעצמנו, אזרחי המדינה חייבים לדרוש את החלפתם המידית של "הקברניטים" בדרג המדיני ובדרג הצבאי, שאחריותם ישירה ואשמתם ישירה על המחדל הקשה והנורא מאז קום המדינה. אם זה לא יקרה, לא תהא לנו תקווה לשרוד במדינתנו האהובה שהוקמה לאחר אלפיים שנות גלות במלחמות עקובות מדם.

כוחות צה''ל ברצועת עזה (צילום: דובר צה''ל)
כוחות צה''ל ברצועת עזה (צילום: דובר צה''ל)

 
ממשלה זו יש בכוחה לשרוד ולהחזיק מעמד רק אם תמשיך להילחם. הכוחות הקיצוניים המשולבים בה מאמינים שהניצחון יבוא מאלוהים אף על פי שאיבד הצבא את יכולתו לנצח. האחראים הישירים למחדל הנורא יעמדו בבוא העת לפני בית דין של מעלה ואיתם כל גרורותיהם ששיתפו פעולה.

אם העם לא יעשה מעשה ולא ישחרר את האחראים למחדל ממשרתם. בספרי ההיסטוריה ייכתב באותיות קידוש לבנה, אלה החמישה - ביבי, גלנט, בני גנץ , גדי איזנקוט, הרצי הלוי המוזמן לקבינט המלחמה המצומצם, שפעלו בשנת 2024, הביאו לחורבנה של המדינה, ושמם ירשם לדיראון עולם.