משפחות חטופים/ות יקרות, עם ישראל, ציבור יקר ושפוי, שדורש את השבת חטופינו עכשיו ומיד: בצער רב וביגון קודר, עוד בטרם הותר לפרסום, אני מבשר לכם שגם העסקה המונחת בשעות אלה על שולחן המשא ומתן ומצפה כביכול למענה - נדונה לכליה ודינה כדין קודמותיה.

נתניהו חצוי: החרדים יתמכו בעסקת החטופים; בן גביר וסמוטריץ' ממשיכים להתנגד
איתות לקראת עסקה? המסר שקטר בחרה להעביר לישראל

כל מי שעיניו בראשו מבין שראש הממשלה בנימין נתניהו, כמו יחיא סינוואר, להבדיל, נגוע באינטרסים אישיים. לשניהם העסקה לא טובה, שלא לומר קטלנית. שכן, יישום העסקה מסמן למעשה את סיום דרכם. עבור נתניהו, מדובר בפירוק ממשלתו וסיום דרכו הפוליטית. עבור סינוואר, השבת החטופים פירושה ויתור על "תעודת ביטוח החיים" שלו ואיבוד השליטה והמשילות של חמאס ברצועת עזה.

מכאן, שכל עוד ההחלטות נתונות בידי שני אלה, אין סיכוי שתיוולד כאן עסקה ושנראה את חטופינו ואת מתינו חוזרים הביתה. על כן, בקיץ הלוהט הזה נמשיך לראות את צה"ל מדשדש שוב ושוב ברצועת עזה במחיר דמים יקר, נמשיך לראות את הצפון בוער ואת יישוביו הפורחים הופכים לעיי חורבות, כשהעשן המיתמר מצפון מחשיך את שמי כל המדינה ומעורר דאגה. זאת, בשעה שהחות'ים ימשיכו לשגר טילים ארוכי טווח לאילת, כשמעיראק, שכם, ג'נין וטול כרם האיראנים יזכירו לנו בוקר וערב שהם דבקים במשימתם והבטחתם למחוק את הישות הציונית ממפת המזרח התיכון בגיבוי של יכולת גרעינית.

הפגנת משפחות החטופים בדרך בגין  (צילום: אבשלום ששוני)
הפגנת משפחות החטופים בדרך בגין (צילום: אבשלום ששוני)

כל זאת, כשהכלכלה שלנו קורסת תחת נטל המלחמה, מצבנו הבינלאומי במצב הגרוע והקשה ביותר שהיה מעולם, האנטישמיות מתגברת והחברה הישראלית מתפוררת. העיקר שסמוטריץ' ובן גביר יוכלו לפזז בירושלים במצעד הדגלים ולתקוע אצבעות בעיני הפלסטינים המתבוננים.
איפה בורא עולם כשאנחנו כל כך זקוקים לעזרתו ולישועתו? שיסייע לנו בשעות קשות אלה להציב כאן ממשלה שפויה, אחראית, מנהיגות אמיתית ואמינה, שדאגת העם והמדינה לנגד עיניה לפני הכל ולא אינטרסים אישיים ופוליטיים.

לא צריך להיות גנרל, גם לא לוחם נועז עם רקורד עשיר של קרבות ועבר צבאי מפואר, כדי להבין שבמציאות הנוכחית אנו זקוקים יותר מכל לפסק זמן, כדי לחשב מסלול חכם מחדש. אין כמעט חולק שמדינת ישראל נקלעה למציאות קשה, שמחייבת חשיבה אחרת, מחודשת. בשלב הראשון ישראל צריכה להודיע על הפסקת הלחימה ברצועת עזה בתמורה להשבת כל חטופינו ומתינו. כן, גם במחיר נסיגה לגבולות 7 באוקטובר, עם יכולת כניסה על פי צורך ביטחוני.

במקביל, בעקבות הפסקת הלחימה בעזה, גם המלחמה בצפון תיפסק. פסק הזמן הזה יאפשר לצה"ל להתארגן ולהיערך מחדש לקראת הבאות, גם כלפי רצועת עזה וגם מול החיזבאללה בלבנון. התארגנות כזו תאפשר לצה"ל לבחון את המצב הביטחוני ללא לחץ של שגרת מלחמה, ובהתאם לזה להכין את הצבא ליכולת שתאפשר לו לבצע את כל הנדרש, כדי להחזיר לו את כוח ההרתעה.

צה"ל של ימים אלה הוא צבא חבול, עייף, שלא לומר מותש. צבא המילואים קורס תחת הנטל, יישובי העוטף והצפון נדרשים להתחדשות ולשיקום מיידי, כדי להחזיר את תושביהם הביתה. הכלכלה, החינוך, והחברה הישראלית בכלל, חייבים טיפול שורש משקם. המדינה, צה"ל, עם ישראל כולו - לא בנויים למלחמות ארוכות שנמשכות חודשים. לכן אנו זקוקים עכשיו, ומיד, לפסק זמן, כדי לחשב מסלול מחדש.

לכל אלה שרואים בפסק הזמן ובמהלך הזה כניעה ותבוסה, יש לומר: מלחמות מנצחים בשכל ולא ברגש, בטח לא מתוך רגשי נקמה. וחשוב להזכיר שאין ניצחון מוחלט על טרור, כמו שאין הדברה מוחלטת ליבלית. המשך המלחמה במצב הזה, במציאות הזו, רק יסבך אותנו יותר, ויגבה מאיתנו מחיר הרבה יותר כואב ויקר.

מה שנורא הוא שהממשלה הזו אינה מסוגלת להשלים עם המציאות המדאיגה שנוצרה על מנת לקבל החלטות קשות ונכונות לעת הזו. שכן, מדובר בממשלה שנשלטת על ידי קומץ של שרים הזויים, שחיים במציאות שונה, שכופים על ראש הממשלה את דעתם ועמדתם. מסיבות של הישרדות פוליטית הוא נכנע להם כעבד נרצע, מה שמותיר את המדינה הזו במציאות מדאיגה.