בשעה שראש הממשלה נתניהו עסוק בהישרדותו הפוליטית ובהעברת החוק להשתמטות החרדים משירות צבאי, איראן מהדקת את טבעת החנק סביבנו ויוצרת איום של ממש על קיומנו. האזהרה שהשמיע לפני כשבוע וחצי אביגדור ליברמן על כוונה איראנית לבצע שואה בשנתיים הקרובות היא אזעקת אמת שהייתה חייבת להדאיג כל אזרח בישראל.

הרומן בין רוסיה לאיראן נגמר? ההודעה התמוהה שיצאה ממוסקבה

העובדה שמול האיום המשמעותי הזה ניצבת ממשלה חדלת אישים שרחוקה שנות אור מיכולת להתמודד עם הסכנה הזו אכן מדאיגה מאוד. איראן ניצבת בימים אלה כפסע מפצצה גרעינית, ונתניהו, שלאורך שנים פמפם בצדק מעל כל במה אפשרית על הסכנה, הפסיק בחודשים האחרונים להתייחס לאיום הממשי על קיומנו למרות שהוא רק התגבר והוכיח שהלחץ שלו על הנשיא טראמפ לפרוש מהסכם הגרעין רק סייע לאיראנים להתקדם לעבר הפצצה.

המידע שליברמן הביא לידיעת הציבור לא מיועד לצרכים פוליטיים ואין ספק שהוא מצוי גם בידי ראש הממשלה, מה שמעלה את השאלה מה עושה עם זה נתניהו. בימים אלה מתגברת הדאגה בעולם הסוני לגבי יציבות השלטון בירדן, כשעל פי מכון המחקר “ממר”י”, איראן פועלת להשתלט על הממלכה ההאשמית בעזרת 12 אלף לוחמי ג’יהאד שיעים עיראקים שמחכים לפקודה.

המהלך יאפשר לאיראנים להשלים את השלב העיקרי בתוכנית המקורית שלהם - להשמיד את ישראל. איראן הבינה שעל מנת להשמיד את ישראל היא חייבת להשתלט על הגבול בין ישראל לירדן ובכך להשלים את יצירת טבעת החנק על ישראל כאשר הלוחמים העיראקים יתייצבו ממזרח, חיזבאללה מצפון, חמאס והג’יהאד האסלאמי בדרום והחות'ים יסייעו מהדרום הרחוק.

מי שעוקב מקרוב אחר התנהלות איראן בשנים האחרונות יכול לראות איך היא פועלת בהתמדה ובנחישות לקראת השגת יעדיה. היא לא נרתעת מתקיפות של ישראל, היא לא נעצרת אחרי חיסול בכיריה, היא צועדת לאט ובבטחה ליעדה וניכר שעד שהיא לא תשלים את השגת מטרותיה להשתלט על המרחב המוסלמי סביב ישראל ותסיים את הקמת טבעת החנק סביבה ואת השגת היכולת הגרעינית, היא לא תצא למערכה, כשכמובן היא מצליחה בינתיים להתיש את ישראל בעזרת חמאס, חיזבאללה, החות’ים במידת מה ובעזרת מיליציות הטרור שהיא הקימה בעזרת כסף רב ביהודה ושומרון.

אילו הייתה כאן ממשלה נורמלית ופרגמטית, שאינה פועלת על פי אינטרסים פוליטיים וחזונות משיחיים, היינו היום במצב של הפסקת אש ברצועת עזה, עם השבת כל חטופינו, עם הפסקת הלחימה בצפון ובשלב של הקמת חזית רחבה ומגובשת מול איראן בעזרת האמריקאים שיאחדו תחת ברית משותפת את סעודיה, מצרים, ירדן והמפרציות.

הנורא מכל הוא שמי שצריך לקבל את ההחלטה הגורלית והאקוטית הזו הם סמוטריץ’ ובן גביר שמחזיקים את נתניהו בצוואר, מה שאומר שהממשלה הזו לא תביא את הישועה. לכן, יותר מאי פעם מדינת ישראל של ימים אלה חייבת עכשיו ומיד הנהגה אחרת, ולא? רק אלוהים יודע איך זה ייגמר.