התנהלות של הדרג המדיני מזכירה סגל של פלוגת טירונים. המפקדים קובעים מסדר יציאה בסוף שבוע, והטירונים עובדים כל הלילה לנקות, לשפצ״ר, להכין את ציוד הלחימה באופן כזה שהוא יהייה הכי מוכן לקרב. אבל אז מגיעים הסמל והרס״פ של הפלוגה.

הם עושים סיבוב, מנערים את השמיכות, משקשקים במימיות, בודקים את הכוננות באפודים, ומחפשים בכל דרך איזה גרגר אבק בקנה של הרובה. בסוף, כמעשה שטן, בפינה האחורית של המשקוף הם מוצאים שביל קטן של אבק. אז, הסמל והרס״פ פוסקים בנחרצות: הטירונים לא עמדו במשימה, ודוחים את היציאה לעוד כמה שעות. למסדר חוזר.

"התוכנית ממתינה לאישור הדרג המדיני": כך יראה השלב הבא במלחמה
"זו לא צורה של מלחמה": בן גביר תקף את הרמטכ"ל - וזה לא נשאר חייב

למרות שאחד מהם לא היה חייל מעולם והשני היה ג׳בניק בקריה, הדרג המדיני מתנהל שבתפקיד הרס״פ נמצא בן גביר, ובתפקיד הסמל נמצא סמל (במיל') סמוטריץ', וכעת, הם יפעלו להעביר מחדש את צה״ל למסדר נוסף בעזה.

צה״ל אותת אתמול שהוא מסיים ברפיח, עם הישגים מרשמים: ציר פלדלפי נכבש, 550 מחבלי חמאס חוסלו, מרבית המנהרות נחשפו והן בידי צה״ל, וכן גם כל תשתית הפיקוד של החמאס בידי צה״ל. כך גם מערך הטילים, מחסני האמל״ח. מערכי הכח של החמאס הושמדו כמעט לחלוטין: שניים מהגדודים הושמדו, ושניים נוספים לפני פירוק סופי.

מתחם השהייה התת קרקעי שאותר על ידי גדוד 890 ברפיח (צילום :דובר צה"ל)

כעת צה״ל מאותת שסיפור רפיח עומד לפני סיום, נדמה שעוד ימים ספורים, אולי שבוע-שבועיים וזה מאחורינו. המחיר היה כבד: 22 לוחמים שלנו נפלו בקרבות.

אבל עכשיו, הדרג המדיני צריך להחליט. סביר להניח שהסמל סמוטריץ והרס״פ בן גביר יחפשו את גרגרי האבק כדי להשאיר את צה״ל בבוץ העזתי, בתוך רפיח.

איתמר בן גביר, בנימין נתניהו, בצלאל סמוטריץ' (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90,שריה דיאמנט, פלאש 90,אריה לייב אברמס, פלאש 90)
איתמר בן גביר, בנימין נתניהו, בצלאל סמוטריץ' (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90,שריה דיאמנט, פלאש 90,אריה לייב אברמס, פלאש 90)

על ממשלת ישראל להתעשת. עזה היא כבר לא איום קיומי על ישראל. עזה עכשיו היא נטל על צה״ל ומדינת ישראל. הכוחות של האוגדות המתמרנות 98, 99 ו-162 נשחקים. הרוב הם אנשי מילואים שהשאירו מאחור חיים שלמים: בני או בנות זוג, ילדים, עבודה, עסקים, לימודים, משכנתא, חלומות.

מה גם שבפני ישראל עומדים אתגרים נוספים: גבול הצפון, האיום האיראני, המשבר החברתי, משבר הגיוס, משבר הכלכלי. אבל עכשיו הסמל והרס״פ עובדים על הנדסת הציבור, כדי להראות איך צה״ל לא הגיע מוכן למסדר, ואיך קו הסיום עוד רחוק. הם ינסו להראות שיש עוד מה לנקות עד הניצחון המלא.