״אֶרְדּוֹף אוֹיְבַי וְאַשִּׂיגֵם, וְלֹא אָשׁוּב עַד כַּלּוֹתָם״- הפסוק מספר תהילים הוא הרוח שמעצבת את יחידת העלית הימ״מ - היחידה שמובילה את המלחמה בטרור. הרוח הזו לא עוצרת ביחידה מאז השביעי באוקטובר, ואוחזת גם בכל יחידות צה״ל, השב״כ וביתר מערכת הביטחון. סוף השבוע האחרון סיפק לנו בכל חזיתות הלחימה את הנחישות, אומץ הלב ואת היכולת של ישראל לעמוד מאחורי הפסוק מספר תהילים.

נתחיל בנסתר. על פי דיווחים סורים, אתמול בלילה (בין שישי לשבת) פעלו ככל הנראה מטוסי חיל האויר בעומק סוריה, מאות קילומטרים מישראל. על פי הדיווח, התקיפה האווירית כוונה לשיירה שהעבירה נשק למיליציות איראניות בשכונות אל-חמדאן ואל-סוקרייה, ממערב לעיר אל-בוקמאל, מזרחית לעיר דיר א-זור בגבול עיראק-סוריה. הדיווחים מהשטח מדברים על שבעה הרוגים ויותר מעשרה פצועים מהמיליציות האיראניות.

פיגוע מזעזע נוסף: אמנון מוכתר נכנס לקלקיליה לקנות סחורה - ונרצח

תיעוד זירת החיסול בסוריה (צילום :רשתות ערביות)

שעות קודם לכן, פעל בצהרי היום ברחוב הראשי של קלקיליה כח של יחידת "הגדעונים" של משטרת ישראל, כשהמידע המודיעיני המדויק שהעביר השב"כ איפשר את הפעולה. מרוץ נגד הזמן מול שני המחבלים, איהאב אבו חאמד ואחמד אלסלמי, שניהם בכירים בג'יאהד האיסלמי (גא"פ) בקלקליה, שהתכוונו להוציא לפועל פיגוע רצחני. החיסול היה בקרב פנים מול פנים, כאשר לוחמי הגדעונים מפתיעים את המחבלים שהיו בנסיעה בנסיון לחמוק מפניהם.

יממה לאחר החיסול בקלקליה, צה״ל והשב"כ מבצעים שני חיסולים באותה שעה - בשני מרחבים שונים בעזה ובלבנון.

תיעוד המעצר של לוחמי הימ''מ בקלקיליה (צילום: דוברות המשטרה)
תיעוד המעצר של לוחמי הימ''מ בקלקיליה (צילום: דוברות המשטרה)

בתמונות שפירסם צה"ל נראה כיצד הצבא יכול לפגוע במחבל הנוסע בכלי הרכב שלו בעומק לבנון במרחק של יותר מחמישים ק״מ מהגבול. הן נראות מסרט בדיוני. התמונות הוכיחו שלא סתם לפגוע במחבל, אלא להכניס את הטיל דרך הסנרוף בגג כלי הרכב ולפגוע בו ישירות בפוני. המחבל אימן ע׳טמה היה לפי צה"ל בדרך לארגן פיגוע רצחני נגד ישראל בטווח הזמן הקרוב. הוא בכיר במערכי הלחימה נגד ישראל בלבנון.

במקביל, כאמור, מטוסי קרב פעלו מול שתי שכונות בעזה. בראשונה, פגעו במבנה בשכונת תופאח, שלפי שעה לא ברור לי לפחות מה תקפו. המבנה האחר שהותקף היה במחנה הפליטים שאטי. שם על פי המודעין שהעביר השב"כ לכוח המבצע היה המחבל הבכיר ראעד סעד שהוא קצין המבצעים של החמאס.

חטיבה 460 בעזה (צילום: דובר צה''ל)
חטיבה 460 בעזה (צילום: דובר צה''ל)

עד כאן הסקירה הכרונולוגית של סוף שבוע, ועכשיו נחזור לפסוק מספר תהילים שהוא המצפן המבצעי של הימ״מ. השביעה באוקטובר שינה לכולם את קוו המחשבה. היום ברור שמלחמה בטרור דורשת קשב בכל החזיתות הקרובות והרחוקות, דורשת יכולת מהירה של תרגום מודעין מדויק לכוח אש עוצמתי מהיר וזמין 24 שעות שבעה ימים בשבוע.

בישראל הבינו כי בכל הכבוד להאג, כשמדובר בסיכול של מחבל בכיר שבדרכנו לשלח פיגוע רצחני,  או כשיש צורך לחלץ חטופים, כמו לפני שבועיים, ישראל מוותרת על הנימוסים, על "הקש בגג" או שליחת מסרונים ברוח "אנחנו בדרך". היא פשוט פועלת בעוצמה ובנחישות. לפי העזתים, בחיסול של ראעד סעד נהרגו כארבעים נוספים. בצה״ל אומרים כי איתו נהרגו מספר גדול של מחבלים בכירים.

כך או כך, ישראל גם מוכיחה בימים האחרונים כי היא נחושה לפגוע בבכירים של חיזבאללה, מבלי לחשבן לנסראללה, שסביר להניח יפגיז היום את גבול הצפון.

חסן נסראללה (צילום: צילום מסך רשתות ערביות)
חסן נסראללה (צילום: צילום מסך רשתות ערביות)

צה"ל ושב"כ מבינים כי הם חייבים להחזיר את הכבוד המקצועי, את ההרתעה שנפגעה בשבעה באוקטובר. להראות לכל המזרח התיכון מי בעל הבית הבטחוני, אבל במקביל גם לגרום לצד השני בין בסוריה, לבנון, עזה, קלקיליה, עיראק וגם באיראן להבין - אין למחבל שמתכנן פיגוע נגד ישראל מקום בטוח מעל הקרקע ומתחת לקרקע.  

לא משנה מה יגידו לנו בחמאס ואו בחיזבאללה. בתוך תוכם הם מבינים שכל בכיר או זוטר באירגוני הטרור מפחדים מאיפה יבוא הטיל של צה״ל: מהסנרוף, מהמרפסת או שכל הבנין עם השכנים יפלו עליו ישר על הפוני.

״אֶרְדּוֹף אוֹיְבַי וְאַשִּׂיגֵם, וְלֹא אָשׁוּב עַד כַּלּוֹתָם״ הוא לעוד פסוק בספר תהילים הוא רוח הלחימה של ישראל מאז השבעה באוקטובר. אתמול, כל המזרח התיכון למד את הפסוק.