עסקת החטופים המתגבשת היא הרע מכל העולמות. במקרה הטוב, יחזרו 33 חטופים, שכנראה רק 20 מתוכם חיים, ומי שמאמין שהשלב השני יתקיים – חי באשליות. המשא ומתן מול החמאס לקראת השלב השני ייקח לפחות חודשיים, בהם יהיה שקט גם בגבול הרצועה וגם בגבול הצפון, כאשר ברור כבר עתה שיש סיכויים קלושים עד לא קיימים שהשלב השני ייצא לפועל, ושחמאס יחזיר את כל החטופים החיים לישראל.

כלומר, ישראל תסיים את המלחמה בפועל, אבל לא נקבל בחזרה את כל החטופים החיים, ואפילו לא נדע כמה חטופים חיים נותרו בידי חמאס. ואם העסקה הגרועה הזו לא תצא אל הפועל, ברור שחלק משמעותי מהציבור יאשים את נתניהו (וכך גם רוב התקשורת), והקרע בתוך החברה הישראלית רק יעמיק עוד יותר. משפחות החטופים, מפלגות האופוזיציה, והציבור בכללו צריכים לתבוע מנתניהו לקדם עסקה בשלב אחד.

סינוואר בלחץ גדול: לישראל יש המפתחות לכספת היהלומים שלו
ללא תיאום מול מערכת הביטחון: מה עומד מאחורי הודעת נתניהו על עסקת החטופים

בנימין נתניהו (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)
בנימין נתניהו (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)

נתניהו צריך לומר באופן פומבי שהוא מוכן לסיום רשמי של המלחמה תמורת החזרת כל החטופים, החיים והמתים, בשלב אחד. אם הנהגת החמאס תסכים לעסקה בשלב אחד, נוכל לקבל את כל החטופים בחזרה, עם כל ההשלכות הלאומיות והחברתיות הקשורות בכך. ואם הנהגת החמאס לא תסכים לעסקה בשלב אחד, יהיה ברור לכל, בארץ ובעולם, שנתניהו היה מוכן להציע הכל עבור החזרת החטופים, והקרע הפנימי בישראל יאוחה ולו במעט.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>