האלוף במיל' יצחק בריק, מגיע לך הרבה כבוד והערכה. אין ספק שאתה מבין הרבה יותר ממני ומאזרחים רבים אחרים בנושא צבא, הרי אני רק חוגר ולא אלוף. הידע הצבאי שלי מוגבל ביחס לידע הצבאי שנחשפת לו במהלך השירות הצבאי שלך. קראתי את ״כתב האישום״ אותו כתבת נגד הרמטכ״ל הרצי הלוי ואני חייב לומר לך שנדהמתי. אנחנו חייבים לבקר את צה״ל ואת המפקדים שלו, אבל זה חייב להיות במידה ובאופן ענייני. אחרת היחס לביקורת יתפוגג תחת הגדרה של חוסר רצינות כלפי המבקר.

יצחק בריק הגיש כתב אישום נגד הרצי הלוי - אלו הסעיפים הקשים

אני חושב שצה"ל כשל ב-7 באוקטובר. אני גם סבור שצה"ל לא מפיק את הלקחים והוא שומר על הקצינים והמפקדים הכושלים בתוך המטה הכללי, בפיקודים, באוגדות ובחטיבות, אבל מצד שני הביקורת שלך הייתה לא ממוקדת בבעיות האמיתיות:

1. חיל האוויר מוכן עם מסלולי המראה חלופים. יש בחיל האוויר צוותים להשמשת מסלולים.

2. צה״ל נותן קדימות לאבטחה של הגנה אווירית על כל בסיסי החייל המבצעים וכן הגנה מוגברת מפני חדירות.

3. אחרי מלחמת יום כיפור ישראל נקלעה למשבר כלכלי לאחר שהגדילה את צה״ל בלי התאמה לתרחיש ייחוס. נכון, חסרים בצה״ל יכולות ואמצעים, אבל חייבים כעת לבנות את הצבא בהתאמה לתרחישי הייחוס, ובטוח שאין צורך בשש אוגדות נוספות אפשר בכמות קטנה יותר

4. העורף - האלוף בריק, יש מושג בכדורגל "מי שלא מבקיע חוטף". כך גם תורת הלחימה. ההגנה הטובה היא התקפה. אם ניכנס בעצמנו לסחרור של ביצורים ומיגון מראש, אתה כצבא יכול להניח את המפתחות, כי מי שמשקיע בהגנה ולא בהתקפה דינו להפסיד בקרב.

5.  F35 הוא מטוס אסטרטגי הוא כלי חיוני אל מול איום רב זירתי. כמה דמגוגיה אתה מעלה בכך שבמקום מטוס אחד אפשר לרכוש ארבעת אלפים כטב"מים?

6. תגיד, האלוף בריק: טילי גיל זה לא סוג מתקדם יותר של כטב״מ. הצרעה זה לא כטב״מ תוקף.

7. ובכלל, אני לא מבין: אם מחר האויב יחליט להשתמש בחניתות כדי להילחם מול חיילי צה״,ל אז תדרוש מהרמטכ״ל להורות לכל החיילים להחזיר את הרובים ולהצטייד בחניתות? נו באמת.

8. נושא כח האדם בצה״ל הוא בעיה קשה בשל מדיניות של הממשלה, אשר כלל לא מצליחה להתאים תנאי העסקה לאנשי צבא הקבע, ללוחמי החוד, ובכלל לכל מערך הציבורי בישראל. האם בדקת כמה מרוויח רופא מומחה בבית חולים ממשלתי? ואיך זה שלא משתלם לרופאים, למורים, לפרקליטים, לשוטרים לעבוד תחת המעסיק ממשלת ישראל?

9. לוגיסטיקה שמוצאת למיקוד חוץ היא בהחלט אמצעי מבורך כדי לשמור במחירים סבירים, עלויות תפעול של ציוד ואמצעים עושים זאת בכל העולם היצרני וגם בצבאות מערביים אחרים?

10. באשר ליהירות וחוסר צנעה אני מסכים איתך האלוף בריק, אבל בינינו, זאת המחלה של כל החברה הישראלית.

11. ניהול המלחמה הוא בהחלט בעייתי באופן קשה. אבל השאלה היא מהן מערכות היחסים והגומלין בין הדרג המדיני לצבאי בניהול המלחמה. לא לך ולא לי המידע הזה בזמינות.

לסיכום האלוף בריק, חייבים לבקר את הצבא אבל בחוכמה. לעסוק באמת בבעיות של הארגון, והאמן לי שיש לו בעיות קשות. סתם לבקר את הצבא זה לא רציני, במיוחד באדם במעמד כה רם כמוך.