אם תידרדר ישראל לעימות צבאי רחב יותר עם חיזבאללה בשבועות הקרובים, או לכמה ימי קרב שילוו בשפיכות דמים חמורה – כדאי לדעת כבר עכשיו כי יכולנו לחסוך את זה לעצמנו. הימים הללו הם ימים רגישים במיוחד בחזית הצפון, ימים שבהם עלול להתבשל עימות רחב יותר. אם יתפרץ או לא, תלוי במידה רבה בנו. אין בימים אלה בצמרת הביטחונית, וגם לא אצל ראש הממשלה, רצון לפתוח במלחמה כוללת. כפי שכתבתי כאן לפני חודש אחד, זו תהיה מלחמת ברירה.

נאומו של נסראללה חשף: ההתייחסות להסכם הפסקת אש וגם ל"יום שאחרי" בלבנון

האפשרות השנייה היא להמשיך במתכונת הלחימה הנוכחית. תקיפות נקודתיות מן האוויר של מבוקשים או מחסני תחמושת. עד מתי? עד שתסתיים המלחמה בעזה, ואז חיזבאללה יניח לנשק ביוזמתו. מן המפקדים הבכירים ביותר של חיזבאללה ועד אחרון משגרי הרקטות – כולם בימים אלה על הכוונת של צה"ל, חשופים כמו במטווח ברווזים.

השבוע התווסף לרשימה גם איל ההון הסורי בראא אל־קאטרג'י, דמות עתירת מזומנים המשמש כבר תקופה ארוכה שליח למלאכות שחורות עבור המשטר הסורי וידידיו. בין שאר משימותיו, קיבל קאטרג'י מיליוני דולרים מהאיראנים והעביר אותם לחיזבאללה. אלה כספי התמיכה המפורסמים, המסייעים לחיזבאללה להתקיים. הוא שילם על כך בחייו. כלי טיס ישראלי רדף אחריו בעת שנסע במכוניתו ביום שני, והרגו, כך על פי מקורות זרים.

בלחימה הזו מתגלה צה"ל במלוא יכולותיו. איכשהו, למרות שראשי חיזבאללה נוקטים אמצעי זהירות רבים, מצליחים גורמי המודיעין הישראלים להגיע אליהם כשהם נוהגים במכוניתם או מתכנסים בדירת מסתור ולסלקם מהעולם כמו במשיכת פינצטה. לרוב התקיפה מתבצעת אף בלי לפגוע בחפים מפשע שנקלעו לסביבה.

זוהי לוחמת מודיעין מן המדויקות ביותר בהיסטוריה הצבאית, בתדירות גבוהה מאוד, אף שאין לה יחצ"ן ורוב אזרחי ישראל אינם מודעים לה. כך, כמעט מידי יום, לפעמים פעמיים או שלוש ביממה – ולמרות שהמבוקשים הללו עושים כל מאמץ לחמוק מן הגורל שנקבע להם אי שם בקריה בתל אביב או בצריפים האפורים של פיקוד הצפון.

מבחינה צבאית ומודיעינית זהו ניצחון ישראלי מזהיר, ואם ישראל לא תטרח לשבש אותו בהסתבכות מיותרת, או בהתנהלות מדינית שגויה, יבוא יום ומישהו יתעד את קורותיו בספרי הספרים.

מן הסיבה הזו, ואחרות, חיזבאללה נמצא בנחיתות רבה. שכונות שלמות בכפרי הדרום נהרסו עד היסוד. עשרות אלפי אזרחים נטשו את בתיהם. רבים דורשים מחסן נסראללה תשובות – מדוע המחיר הגבוה הזה בעבור מלחמות של אחרים? לכך מתווסף מניין חללי חיזבאללה הגבוה (מעל 400) וכאמור, הנחיתות המודיעינית ויכולת הגילוי והחדירה לשורותיו.

בפני ישראל מונחת, על כן, דרך פעולה שלישית. לצאת עכשיו מן המשחק בתבונה ובתכנון קפדני – ולהכריז על ניצחון. למרות ההרס, והכאב, וחוויית הפינוי הקשה של תושבי הצפון – נכון לרגע זה, צה"ל ניצח את חיזבאללה. אמנם בנקודות ולא בנוקאאוט, אבל בנקודות שהושגו בזכות.

הטור המלא יפורסם מחר במעריב