הלו"ז של ביקור ראש הממשלה בנימין נתניהו בארצות הברית לא יושפע מהודעתו הדרמטית של הנשיא ג'ו ביידן על פרישתו מהמירוץ לנשיאות. לפחות לפי שעה, הנשיא האמריקאי לא מתכוון לקצר את הקדנציה הנשיאותית הראשונה שלו - גם אחרי שהחליט כי היא תהיה גם האחרונה. נתניהו ייפגש עם ביידן ביום שלישי, כמתוכנן. כמו כן, צפויות להתקיים פגישותיו שנקבעו מבעוד מועד עם סגנית הנשיא, קמלה האריס ועם המועמד הרפובליקאי לנשיאות, דונלד טראמפ.  

שער הטיים ג'ו ביידן קמלה האריס (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')
שער הטיים ג'ו ביידן קמלה האריס (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')

הביקור אמנם לא יושפע מפרישת ביידן ברמה הטכנית, אך יושפע ממנה מאוד ברמה המהותית. נתניהו התכוון לשאת נאום ממלכתי ולא מאיים על הדמוקרטים, על מנת להעביר מסר של שלום, ובכך בין היתר, לתרום מעט לטובת הקמפיין של הנשיא ביידן, מתוך הנחה שהישארותו של ביידן במרוץ תגדיל את סיכויו של טראמפ לנצח בנובמבר. ביידן מצידו, היה אמור להשליט סדר וממלכתיות בשורות הדמוקרטים, שיהיו נוכחים בנאום נתניהו בקונגרס.

טלטלה במפלגה הדמוקרטית: מי יהיה המועמד במקום ביידן? | עושים סדר   
"רק ביום חמישי?" משפחות החטופים זועמות על הודעת נתניהו  

ג'ו ביידן (צילום: רויטרס)
ג'ו ביידן (צילום: רויטרס)

הודעת הנשיא ביידן טרפה קלפים רבים, בין היתר - היא בוודאי תגרום לבלגן בשורות הדמוקרטים. הבלגן ואי הסדר הזה, קרוב לוודאי יבואו לידי ביטוי גם בהתנהגות הדמוקרטים במהלך נאומו של ראש ממשלת ישראל בקונגרס.

נתניהו יטוס לארצות הברית, כאשר בהירות מסוימת הוחלפה בין רגע באי ודאות מוחלטת. נתניהו בהחלט ינסה להפיק את המקסימום האפשרי גם מהמצב הזה, ועדיין - מועד הביקור, שאמור היה במקור להתקיים בחודש יוני, לא מאוד מיטיב עם בנימין נתניהו.