אז צ'רצ'יל נחת בוושינגטון עם מרכבת המנצח, עטור מצחו זרי דפנה, שיירת העקורים והחטופים מאחוריו וסריס תורן לוחש באוזנו: לנצח תהילתך לנצח תהילתך. כטב"ם בתל אביב? מה פתאום? אני מנהל מלחמה נגד החות'ים ואיראן שמאיימים על נתיבי הסחר הבינלאומי לטובת העולם כולו. סטנדינג אוביישן בבית הנבחרים.

לא ברור מדוע סובב וושינגטון מצהיל את הביביסטים. נתניהו מגיע כלוזר של קרבות אבודים. לאחר שנלחם נגד הגרעין האיראני קיבלנו פצצה. נלחם נגד הרשות הפלסטינית באמצעות חיזוק חמאס וקיבלנו מלחמה בעזה. נלחם נגד חיזבאללה והרס את הצפון. עכשיו פתח חזית נגד החות'ים וגם זה יסתיים בבכי. מוחלט.

נאום נתניהו בקונגרס: תשואות למדינה או כאב לב לאופוזיציה?
המומנטום של האריס לא עוצר: ההישג העצום שרשמה בתוך שעות

את דרכו לפודיום האולטימטיבי עושה נתניהו במעלה גבעת הקפיטול בדרך לבית הנבחרים. מאז ההתקפה על הקפיטול בינואר 2021 ירד בית הנבחרים של טראמפ לרחוב, משם הוא מנהל את מלחמתו נגד הדמוקרטיה, ומה אתם יודעים? נתניהו מיישר קו עם הרפובליקנים והטראמפיסטים שהם נציגי תוקפי הדמוקרטיה בארצות הברית.

ההסתערות על הקפיטול (צילום: רויטרס)
ההסתערות על הקפיטול (צילום: רויטרס)

די הגיוני מצד מי שנלחם נגד הדמוקרטיה בארצו ישראל. ורשימת המחדלים כוללת הכל. מכלכלה מרוסקת לביטחון אישי מעורער, ממעמד מדיני על הקרשים לקריסה חברתית על סף מלחמת אזרחים. ועדיין ניתן לראות כותרות כמו "נתניהו ממריא לוושינגטון כמנצח" (מעריב). באמת? ומה בדיוק כל הרשימה דלעיל - רשימת מכולת?

בדרכו וושינגטונה דילג נתניהו בקלילות על שני מטעני צד שהונחו לפתח כנף ציון. המועצה הלאומית לביטחון של ארצות הברית בוחנת הטלת סנקציות על סמוטריץ' ובן גביר והיא מוסיפה הערכת מצב האומרת שההתנחלויות אינן עולות בקנה אחד עם החוק הבינלאומי. בכך מיישר הממשל קו עם בית הדין הבינלאומי בהאג שקבע כי "נוכחות ישראל ביו"ש ובמזרח ירושלים לא חוקית".

המשמעות היא גיבוי להחלטה לעצור את נתניהו כפושע מלחמה. ככה? ביום ראשון לפני צאתו הניח נתניהו על שולחן הממשלה הצעת החלטה שדוחה את חוות הדעת שפרסם בית הדין הבינלאומי בהאג בנוגע לחוקיות משטר הכיבוש ("עם ישראל אינו כובש בארצו ובבירתו הנצחית ירושלים! ... זכותם של אזרחי ישראל להתיישב בכל חבלי הארץ" וכו').

השופטים בדיון בבית המשפט הבינלאומי בהאג, מאי 2024 (צילום: REUTERS/Yves Herman)
השופטים בדיון בבית המשפט הבינלאומי בהאג, מאי 2024 (צילום: REUTERS/Yves Herman)

מובן שהיועצת המשפטית לממשלה סירבה לאשר מלל פטריוטי כתשובה לנייר עבודה משפטי, ועל החלטת הממשלה שנערכה כהחלטה על שמש בגבעון דום, חתמה משפטנית שכירת חרב פרטית. הבעיה: הטיעונים בבסיס החלטות בית הדין עומדים להיבחן בהחלטות עצרת האו"ם ומשם הם עשויים להתגלגל למועצת הביטחון ומשם, אם ביידן ישתגע, ויש לו כמה סיבות טובות וכמה חודשים טובים - סנקציות אוטומטיות על מדינת ישראל, כמו על רוסיה, צפון קוריאה ואיראן.

נתניהו מגיע לוושינגטון מוכה בכל זירה שאליה נקלע שלא בטובתו ואפילו שלא בידיעתו. איפה שהוא לא מניח את כף ידו הוא חוטף צריבה תוך שהוא מושך אותה בבהלה. שנתחיל למנות? לא. מי שלא יודע לא חי כאן בשנה האחרונה.