תגידו, ככה אתם רוצים לצאת למלחמה בלבנון? עם איזה צבא בדיוק? זה של נתניהו בן גביר, סמוטריץ' והקואליציה? או זה של הרמטכ"ל, מערכת הביטחון והאופוזיציה? גיבורי שני הצבאות נאבקו זה בזה במחנה תימן. על לא פחות מאשר על זהותה של מדינת ישראל ועל זהותו של צה"ל כצבא לגיטימי.

צונאמי מדיני? גורם בכיר מעריך: יחסי ישראל-בריטניה צפויים להידרדר
אירוע חריג בשדה תימן: עימות בין חיילים לחוקרי מצ״ח בבסיס בחשד להתעללות במחבל

על פי 'מעריב': "חוקרי מצ״ח הגיעו לבסיס מחנה תימן כדי לעצור מספר חיילי מילואים בחשד שהתעללו במחבל נוח'בה שהיה עצור במקום. המחבל הובא לבית החולים כשהוא פצוע בפי הטבעת כתוצאה מהתעללות קשה". שיהיה ברור - עדיין לא ברור מה קרה ומה לא קרה. מה שברור שחיילים במתקן, גיבורי הקואליציה, מילטו את החשודים ומנעו חקירת האירוע. בצה"ל "בוחנים את האירוע".

אגב, במחנה תימן מתו 12 פלשתינים מאז אוקטובר וזה אחד מאותם אגבים שנירמלו את הציבור הישראלי למדרגה של שותף קטטוני. האמת, כמה אפשר להזדעזע כשמוות מיותר מתנחל בכל סלון ביתי כאילו זו המציאות ולא כשל מערכות חמור בקונסטרוקציה המנטלית של עם שלם. רק לפני כמה ימים, בחוץ חום אימים, ירו לוחמי גדוד שריון בחטיבה 401 במאגר המים של עקורי תל סולטאן.

על פי גיבורי צבא הקואליציה כולם נוח'בה וכולנו מה? מקהלה רובוטית בטרגדיה ישראלית? מי שלקחה על עצמה להיאבק בתופעות האלה היא היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה. מעט מדי, תמיד מאוחר מדי, אבל לפחות ניצוץ באפלה. מיארה דרשה חקירה, מצ"ח שלח חוקרים (בין השאר כדי לנטרל חקירה בינלאומית) מה שגרם ללוחמי ביבי בן גביר בכנסת להתנפלות על היועצת שלא רק רודפת את ראש הממשלה כדי לפרק את הקואליציה אלא גם פוגעת בלוחמי הקואליציה.

ככה? ח"כ חנוך מילביצקי הודיע כי לא ימשיך להצביע בוועדת הכספים כמחאה על החלטת היועצת: "הגיעה משטרה צבאית למתקן הכליאה בשדה תימן, כדי לעצור חיילים ואני מודיע שאני מפסיק להצביע, עד שהטרלול הזה לא נגמר, שבפרקליטות חושבים שאפשר לעצור חיילים על מה שעושים למחבלי נוח'בה". הסיבה האמיתית להתנגדות למעצר, לעניות דעתי, היא שחקירה מעין זו מובילה לאירועים נוספים ולפתע ככה הישר מהשמים הצחים של עם ישראל יצוצו פתאום כותרות על מה שקרה באותם 12 מקרי מוות שקרו במחנה תימן.