ראש הממשלה בנימין נתניהו חייב להראות עכשיו ומיד מנהיגות ולקרוא לשר בן גביר ולכל חברי הכנסת של הקואליציה להירגע בדחיפות. צה״ל הוא צבא העם, הוא צבא ערכי ומוסרי שהחוק הוא המרכיב המשמעותי שלו. 

בצה״ל יש היררכיה של מפקדים ומתחתם חיילים. אסור בשום פנים ואופן שפוליטיקאים יכנסו לנעלי המפקדים. בן גביר מסכן את מדינת ישראל במעשיו. הוא פירק את המשטרה מערכיה והפך אותה למשטרה פוליטית.

האירוע החריג בשדה תימן: ח"כ צבי סוכות פרץ לבסיס
אש בשדה תימן: ח"כים עזבו את הכנסת; מילואמיניקים זועמים

בן גביר חימש אלפי אזרחים ובנה מלציות מקומיות תוך שהוא מעניק דרגות קצונה משטרתיות לאנשים המזוהים איתו פוליטית או אידאולוגית. כך למשל - יואב אליאסי המכונה בשם הבמה ״הצל״. 

בן גביר ואנשי הימין הפוליטי בדיוק כמו אנשי השמאל הפוליטי - לא יכולים להיכנס להחלטות הדרג הפיקוד בצה״ל. מנחם בגין ז״ל ידע זאת היטב ובמבחן האוניה ״אלטלנה״ שהוטבעה מול חופי תל אביב בראשית ימיה של המדינה.

הוא ידע לנצור את הנשק ואת לשונו אל מול הערך הקדוש המכונה צה״ל. נתניהו חייב לנהוג בדרכו של בן גוריון שקבע כבר במלחמת העצמאות כי חיילי צה״ל ישמרו על טוהר הנשק.

העימות בשדה תימן (צילום: מסך)
העימות בשדה תימן (צילום: מסך)

בן גוריון הנחה למצות את הדין מול חיילים שבזזו, אנסו או פעלו שלא על פי טוהר הנשק מול האויבים שלנו. מחבל מרושע ככל שיהיה, מרגע שהוא נכנע יש לפעול מולו על פי אמנות הלחימה.

לחקור מחבלים כן, כמובן. להעניש בסוף הליך משפטי - ברור שכן. אבל להתעלל מינית ופיזית במחבלים לא. המחבלים הם חיות אדם. חיילי צה״ל הם בני אדם. אסור לנו לנהוג ברמה השפלה של חיות האדם הללו.

לבית חולים הובא מחבל עזתי לאחר שסבל מקרעים בפי הטבעת כתוצאה מאלימות פיזית בעל גוון מיני, אירוע חמור שיש לחקור. זה מה שמצ"ח ביקשה לעשות. זה מה שחייב צה״ל לעשות. כל נסיון אחר הוא בגדר מעשה המסכן את צה״ל.