היום ה-300 למלחמת ״חרבות ברזל״: כנראה שזהו אחד הימים הדרמטיים מאז השבעה באוקטובר, כשנתניהו נמצא בצומת T. הוא כנראה לפני קבלת ההחלטה באשר לעתיד המשא ומתן לעסקת חטופים, כשמצפון ומזרח מנשבות רוחות המלחמה. קולות תופי המלחמה נשמעים מביירות ומטהרן, והקשב הציבורי בישראל הוא בצדק באופן טבעי מול איומי המלחמה.

בשעות הלילה יקיים נשיא ארצות הברית ג׳ו ביידן שיחה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. ביידן יתחייב להגן ולסייע לישראל מול איראן, ומטוסי הברית יפעלו ליירט את הטילים והכט"במים ממזרח בין מאיראן, עיראק תימן או סוריה. אבל, ישראל גם תחת איום פתוח מלבנון. ישראל כנראה תידרש לנקודת ההכרעה מול חיזבאללה - כניסה בעוצמה לתמרון בלבנון. ביידן לא פראייר. לצד תעודת הביטוח, הוא יבקש תשלום במזומן על הפוליסה. כלומר - עסקה עכשיו.

נסראללה מכריז על שלב חדש במלחמה: "הישראלים - אתם הולכים לבכות הרבה"
דור חדש של חמושים: הבעיה הבאה שלנו בעזה כבר מעבר לפינה

גם נתניהו לא פראייר. מאתמול, הוא החל את מהלך הריכוך. בהצהרה שלו הוא סיפר כיצד הדף את הלחצים, כיצד המשיך ללחוץ על החמאס וחיזבאללה. בתרגום חופשי, לנתניהו חיסול רמטכ״ל חיזבאללה הוא ״כפסע מניצחון״. על זה, יש להוסיף לאחר שבועות את ההודעה של דובר צה״ל ודובר השב״כ על כך שמוחמד דף אכן חוסל. דף, כמו הנייה שישראל לא לקחה בשלב זה אחריות לחיסולו, הם חלק ממטרות המלחמה. כלומר, נתניהו באמת יכול להרגיש שהתקדמנו בעוד פסע לניצחון.

הערב באופן חריג הוצאה תמונה מלשכת ראש הממשלה ובה ראש הממשלה בנימין נתניהו מקיים  דיון בנושא חטופינו יחד עם מתאם השו״ן גל הירש, המזכיר הצבאי אלוף רומן גופמן וראש הסגל צחי ברוורמן. התמונה הופצה לתקשורת אבל כוונה לאמריקאים ולחמאס.

חשוב שהציבור בישראל ידע - צה״ל פגע קשות בחמאס. אנקדוטה אחת קטנה שמספרת את כל הסיפור הטקטי של הלחימה בשבועות האחרונים. ישראל למדה את כל תורת ההפעלה והפריסה הטקטית של המנהרות, ובצה״ל הבינו כי המנהרות הן מרכז הכח של החמאס במערך הפיקוד, ההתארגנות, והיציאה ללחימה.

בצה״ל זיהו שלמחבלים יש קושי לשהות מתחת לאדמה. החום, הלחות וחוסר אור שמש לא מאפשרים את השהות הארוכה. באוגדה 98 זיהו כי אספקת החשמל למנהרות מתבצעת מלוחות הסולאריים שעל גגות בתי עזה. מה עושים בצה״ל? משמידים את הלוחות שמספקים את החשמל. כתוצאה מכך המחבלים יוצאים ממנהרות מותשים, עייפים, שחוקים. אגב, כך בדיוק מצא את מותו מוחמד דף. יצא מהמנהרה וחוסל.

בישראל יודעים היטב את מצבו של חמאס שכעת הוא בשל לעסקה. בחזרה לצד הישראלי במשא ומתן: סלעי המחלוקת נמצאים לקראת הכרעה. האמריקאים מעבירים תוכנית משותפת עם המצרים להקמת מערך פיקוח הכולל חומה אלקטורלית תת קרקעי ועל קרקעית בפילדלפי, כנראה מהצד המצרי. על ציר נצרים ישראל מבינה כי אין דרך אמיתית לפקח ולמנוע תנועה של חמושים מדרום לצפון. באשר לפלונטר הפוליטי, לנתניהו נפתח השבוע חלון מילוט בדמות פגרת הקיץ הארוכה של הכנסת. מה שימנע פירוק מידי של הקואליציה שלו.