המראות מתל השומר מרתיחים את הלב. החרדים שמפגינים בכניסה ללשכת הגיוס הגדילו לעשות: הם לא רק משתמטים, אלא מטרפדים בחירה של חרדים אחרים להיכנס תחת האלונקה ולשאת בנטל השירות הצבאי. החוצפה הזאת שוברת שיאים. אתם בוחרים להשתמט? תסתמו את הפה ושבו בצד. מאיפה התעוזה לפעול בכדי למנוע מאחרים להפסיק את ההתנהלות הבזויה של הטלת נטל השירות הצבאי על מגזרים אחרים?

העם היהודי נמצא במלחמת קיום. מדינת ישראל, זו שמאפשרת ליהודים לחיות בה ללא צורך להיות סגורים בגטו וללא שיהיה מותר לבצע בהם פרעות, עלולה להימחק מהמפה. הקריאות נמות ולא נתגייס, למול מי ששומר על אותם קוראים מלמות באמת, אינן נותנות מנוח. אם לא יהיה צבא מספיק גדול ומספיק חזק, לא רק הלוחמים ימותו - אלא גם האזרחים שבעורף, כולל החרדים.

אברהם בלוך (צילום: פרטי)
אברהם בלוך (צילום: פרטי)

אי אפשר להמשיך במתכונת הנוכחית. אי אפשר להטיל את הנטל רק על חלק מאזרחי המדינה. אנחנו קורסים. אני אישית קפצתי בשבעה באוקטובר לפני קבלת צו 8. מאז, הספקתי לקבל שלושה צווים. החיים האישיים שלנו משתבשים, המשפחה, הקריירה, ואין איך לצאת מזה.

לא מעט מפגינים נגד גיוס העזו לפרוץ לתוך לשכת הגיוס בתל השומר. במובן מסוים, הפורעים הללו התייצבו בלשכת הגיוס. אפשר לחייל אותם, או לזרוק אותם לכלא. אגב, הגיע הזמן להפסיק את ההתנהלות התבוסתנית מול סרבנים, מכל מין וסוג שהוא. מי שלא רוצה לשרת בצה"ל, לפי החוק, יישב בכלא הצבאי לפחות שלוש שנים - משך השירות הצבאי.

בשורה התחתונה, מדינת ישראל צריכה לוחמים כדי להמשיך להתקיים ולאפשר פה את מדינת היהודים. האויבים שלנו עומדים עלינו לכלותינו, כבכל דור ודור. הקדוש ברוך הוא נתן לנו כלי שיציל אותנו מידי האויבים, צה"ל.