הרחובות גועשים בזמן האחרון. הלחץ גובר על רקע המתקפה הצפויה של איראן, חיזבאללה והחות'ים תוך כדי שישראל נלחמת בחמאס, וכאילו שזה לא מספיק, אז קבוצת חרדים מהפלג הירושלמי מעזה לפרוץ למתחם תל-השומר.

לנוכח הדברים מתבקשת השאלה האם טוב שאותם חרדים יתגייסו. הארגון והעזות זה בדיוק מה שצה"ל צריך כדי להשתפר אבל הם בטח יעדיפו ללכת לכלא במקום. אולי צריך ללמוד מהבריטים שהסירו את האזרחות לאזרחית בריטית שהצטרפה לדאעש. אולי זה מה שצריך לעשות לכל מי שפורץ לבסיס צבאי ולא משנה אם אלה חרדים או חילונים. צריך לשלול להם את האזרחות ואת הזכויות מביטוח לאומי בגלל בגידה בישראל. 

דיווחים בארה"ב: קמלה האריס בחרה בסגן נשיאה, ולא מדובר בשפירו
בזמן שהוא מחמש את איראן - פוטין ביקש מחמינאי להגיב באיפוק מול ישראל

התפרעויות מתרחשות גם באנגליה בה אני מתגורר. טומי רובינסון, העומד בראש הארגון האנטי-מוסלמי "הליגה להגנה אנגלית", נעצר לאחר שהחל לפרסם אחרי רצח שלוש הילדות בסדנת-הריקוד ציוצים מסיתים על הרוצח וקרא לעוקביו "לצאת לרחובות". 

בעקבות ההתפרעויות, שפרצו בשבוע שעבר בעיירות ובערים רבות בעקבות הרצח של שלוש הילדות בעיר סאות'פורט, נעצרו יותר מ-400 בני אדם. בנוסף לכל אלה מתקיימות גם הפגנות פרו-פלסטיניות.

מהומות בבריטניה (צילום: רויטרס)
מהומות בבריטניה (צילום: רויטרס)

לדעתי צריך להכריז שאסור להפגין בלי אישור שיינתן שבוע מראש. באופן הזה יהיה ניתן לשמור על חופש הביטוי והמשטרה תוכל להתארגן מראש נגד קיצונים שבאים להפגין ולהשחית. 

לפני כמה שנים כשעבדתי ב-ITV הצעתי לעורך שלי שנעלה תוכנית דומה ל"אח הגדול" עם משתתפים קיצוניים מכל דת, וכך יבינו כולם שהבעיה היא לא בדת, אלא בקיצוניות.

בשבוע שעבר אותם קיצונים מהפלג הירושלמי עמדו מחוץ לדירה בקרית ספר שבה עמותת "מגן לקהילה" העבירה סדנה לנשים על איך להילחם בפדופיליה ואיך לשמור על ילדיהן שאלה לא יפלו קורבן לעבירות מין. 

הפגנת חרדים מול לשכת הגיוס בתל-השומר (צילום :אבשלום ששוני)

אותם קיצונים צעקו: "מוגנת זה עצת בלעם". בלעם בן-בעור הוא דמות מקראית שסיפורה מופיע בתורה, בספר "במדבר", ומאוחר יותר נזכר בספר "דברים". בלעם מתואר כנביא שניסה לקלל ונמצא מברך את עם ישראל בהיותם במדבר טרם כניסתם לארץ. בספר "יהושע" הוא נקרא גם קוסם.

אריה ארליך כתב בעיתון "משפחה" שבפלג לא יודעים מה נכון ומה לא. הם מפגינים נגד צניעות ואז מפגינים מחוץ לסדנה שאמורה לשמור על הצניעות, וכך עולה הקיצוניות מכל עבר, ומעוורת את מה שנכון.

התפרעות חרדים מול בסיס הגיוס בתל השומר (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)
התפרעות חרדים מול בסיס הגיוס בתל השומר (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)

הדרך היחידה להילחם בזה היא שכל חברי הכנסת והרבנים החרדים יעמדו כאחד ויגידו שזה לא הדבר הנכון לעשות. אנו לקראת ט' באב שבו נחרב בית-המקדש בגלל שאנשים קיצוניים נלחמו ועשו דברים לא טובים. צריך להפסיק כדי שישראל לא תיחרב.

חשוב לזכור שמדובר בקיצונים ולא לשפוט חרדים בגלל הקבוצה הקיצונית הזו. רוב החרדים מתנגדים לאותן "חיות" שקוראות לעצמן חרדים. חרדים "רגילים" לא מתנהגים ככה.

רק ביחד נילחם בכל החזיתות. רק ביחד ננצח.