החיסול הערב של סאמר מחמוד, מפקד בארגון חמאס בלבנון. מצביע על שינוי בהפעלת הכוח של אחד מזרעות המודיעין המרכזיים של ישראל: שירות ביטחון כללי.

התקיפות באזור צידון (צילום: רשתות ערביות)
התקיפות באזור צידון (צילום: רשתות ערביות)

יש להגדיל משמעותית את הכוח הלוחם של השב"כ | דעה
ראש השב"כ חשף: "סיכלנו חולייה שתכננה לבצע ירי מג'נין"

בעשורים האחרונים בערך סמוך לאחר נסיגת צה״ל מלבנון. שב״כ הוריד פרופיל בעצימות הפעילות שלו בלבנון לאחר שני עשורים אינטנסיבים של פעילות בלבנון והותיר את מרבית פעילות האיסוף לידי אגף המודעין של צה״ל. בדגש של הפעלת הסוכנים בידי יחידה 504 של אמ״ן . מרבית פעילות האיסוף של הארגון עבר לזירות אחרות כשהמיקוד היה ברובו באיו"ש תוך פקיחת עין מרחוק על עזה. העובדה כי ישראל לא היתה פיזית בעזה דרשה מהשב״כ לפעול טכנולוגית תוך מגבלות לא פשוטות באיסוף יומינט.

מייד עם כניסתו לתפקיד החליט רונן בר לבצע שינוי מבני בשב״כ ולהקים את חטיבה בארגון שתטפל בחמאס חו"ל. כנראה בעקבות הכשל של השבעה באוקטובר בשב״כ העלו את הפעילות של החטיבה אבל גם הוחלט לא רק לחזק פעילות בזירת עזה אלא גם בזירה הצפונית-בלבנון. ליצור סינרגיה באיסוף מודיעני רב ערוצי רב זירתי.

חיילי צה''ל ביהודה ושומרון  (צילום: נאסר אישתיה, פלאש 90)
חיילי צה''ל ביהודה ושומרון (צילום: נאסר אישתיה, פלאש 90)

מוקדם יותר היום, כוח של אוגדה 146 זיהה שני מחבלים של ארגון הטרור חיזבאללה יוצאים ממבנה צבאי של הארגון במרחב א-נקורה שבדרום לבנון. זמן קצר לאחר מכן כלי טיס של חיל האוויר תקף וחיסל את המחבלים.