אולפן שישי פתח אמש את המהדורה עם תיעוד על תדלוק אווירי של מטוסי קרב שלנו, כחלק מתרגיל היערכות, נוכח האיומים מצד איראן, וכמסר לרפובליקה האסלאמית שידה של ישראל ארוכה וביכולתה להגיע לכל מטרה רחוקה ככל שתהיה. על פי הודעת דובר צה"ל, "התרגיל התקיים כחלק ממוכנות חיל האוויר, ודימה טיסה בטווחים ארוכים בעומק שטח האויב, תוך תדלוק אווירי, מספר פעמים, בפרקי זמן קצרים", ועוד הוסיף, כי "תדלוק אווירי הוא כשירות חשובה והכרחית במערך הקרב, דבר המאפשר שהיית זמן ממושכת באוויר". לשם תזכורת, מטוסי הקרב של חיל האוויר שהשתתפו בתרגיל, היו שותפים לבצוע התקיפה הישראלית ארוכת הטווח על נמל חודידה בתימן.

לצד התיעוד הזה, ניר דבורי דיווח ש"צה"ל עובד חזק מאוד בעזה", במטרה למקסם את ההישגים, כדי ש"אם יבקשו מאיתנו לעצור, לפחות יש לנו ביד עם מה לבוא לדרג המדיני".

חשש למעורבות דאעש: ברגע האחרון - סוכל פיגוע נגד הקהילה היהודית בארגנטינה
הפצצת מחסן האמל"ח, הטענות בלבנון והחשש: פרטים חדשים על התקיפה בלבנון

אחרי ימים ארוכים שבהם כל המהדורות לא הפסיקו לפמפם שמדינה שלמה נמצאת במתח ודריכות לקראת התקפה מהצפון ומאירן, סוף סוף, אתמול שידרה המהדורה ידיעה שאין בה תבוסתנות, אלא תיעוד שיש בו מפגן כוח ועוצמה של ישראל. כלומר, במקום לזרוע פחד בציבור, מישהו בערוץ 12 התעשת והבין ש"אינף איז אינף". אי אפשר לשדר נון סטופ, 24/7, כמה הציבור הישראלי מתוח וכוסס ציפורניים מפני העתיד לבוא, וכך לגרום לאויב לחכך ידיו בהנאה מחד, ולהוריד לנו את המורל הלאומי מאידך.

סוף סוף, מישהו שם במהדורת החדשות, השכיל להבין שלצד השקיפות בשידור החדשות והנחיצות בהצגת העובדות האמיתיות, נדרשת גם אמירה שתחזק את רוח הצופים, ובד בבד, תעביר מסר חד וברור לאוייב שגם אנחנו לא טומנים ידינו בצלחת, ואם הם חושבים שידם על העליונה כשמדובר בלוחמה פסיכולוגית, גם אנחנו יודעים לפעול באותה פלטפורמה.

אלא מאי? הניסיון של המהדורה אמש לחזק את רוחנו בתיעוד של מטוסי קרב שלנו מתרגלים מוכנות קרב ומתאמנים לקראת מתקפת נגד, על אף שהיה בו מן החידוש, לעומת שטיפת מוח יומיומית על המצוקה הנפשית בה נמצא הציבור, אותו תיעוד היה קצר מדי ומהר מאד התחלף בכותרות ששוב עלה מהן ריח של תבוסתנות, כאשר הכי בולטת מביניהן היתה באותיות קידוש לבנה: או עיסקה עכשיו, או התקפה איראנית והתדרדרות למלחמה אזורית.

מהכותרת החדשה משתמע שרק על פי האיראנים יישק דבר, והם יחליטו אם ומתי לתקוף. אם נתנהג כיאות וניכנע לכל דרישות חמאס, איראן תשקול אם לסגת מהחלטתה לנקום, או בדחילו ורחימו, לעכב את תקיפתה , ועד אז אזרחי ישראל צריכים לחזור למוד של כסיסת ציפורניים ודפיקות לב מואצות.

אחרי שבימים האחרונים, נשמעו פרשנויות מומחים לענייני איראן, שהיא מתחילה להראות סימנים של נסיגה מהחלטתה לתקוף, שמא יבולע לה מצד קואליצית ארה"ב, דיווח שהרגיע מעט את דאגת הציבור, בא ערוץ 12 והציג נוסחה חדשה ששוב אמורה לטלטל אותנו: אם אין הסכם (כאילו שזה תלוי רק בישראל), איראן תראה לנו מאין משתין הדג.

לחיזוק הנוסחא , דנה ויס, דיווחה שבכירים בארה"ב, מזהירים את ישראל שזו ההזדמנות האחרונה לעשות עסקה, בבחינת "טייק איט אור ליב איט", ואם נפספס אותה, אזי לא יתקיימו יותר דיונים ופגישות בנושא, ודני קושמרו חיזק את דבריה והוסיף מהגיגי ליבו ועוד קצת פאניקה לתבשיל התזזיתי הזה, כשהוא משער שיותר לא יגיעו לכאן נושאות מטוסים אם נמשיך להרגיז את ארה"ב.

הס מלהזכיר שדנה ויס חזרה על אותו טיעון גם בעבר, שזו ההזדמנות האחרונה וחוזר חלילה, כמו תקליט שבור שמתחיל לחרוק. כדאי לשקול לשנות את בחירת המילים, אם רוצים לשכנע את הממשלה שתתחיל לפעול.

דנה ויס (צילום: צילום מסך מתוך חדשות 12)
דנה ויס (צילום: צילום מסך מתוך חדשות 12)

תגידו לא נסחפתם? ארה"ב כועסת עלינו לא מהיום, ובכל זאת, בפועל, לא ראיתי שהיא הפסיקה לתמוך בנו ולצייד אותנו בכל הציוד הצבאי הדרוש, כך שכל ההפחדות האלה, בינתיים לא מחזיקות מים, או לפחות די מוגזמות.

למה אתם נותנים את התענוג הזה לאיראן לחשוב שהיא יכולה לנו, כאשר כל המומחים, מתארים איראן חלשה ומפוחדת בעצמה, מהיכולות הצבאיות של ישראל שעולות ללא שיעור על שלה?

הרשו לי לנחש שפרשני המהדורה אמש הציגו את נוסחת: "או עיסקה או איראן תוקפת", והגיעו למסקנה זו עקב תגובת איראן שהיא תעכב את ההתקפה, על מנת לא לחבל במטרת הפסגה החותרת להפסקת אש. אולם כשהמהדורה מציגה את הנוסחה הזו בשם גורמים במערכת הביטחון, אני סקרנית לדעת מי הם אותם גורמים.

מדוע הם לא יוצאים לציבור ואומרים את הדברים בקולם? לי די נמאס לשמוע שגורמים במערכת המדינית או הבטחונית, אמרו כך או אחרת, מבלי שזהותם נחשפה, ודבריהם משמשים עדות אנונימית בלבד, מבלי לאפשר לצופים להבין את המניע להשגותיהם או לאיזה צד של המפה הפוליטית הם משתייכים.

הגיעו הזמן שתפסיקו להפחיד את הציבור שגם כך חושש מספיק, עם כל מיני נוסחאות שלא הוכח באופן מוחלט שיש להם אחיזה במציאות. אחרת אתחיל להאמין שלא סתם ערוץ 12 זכה לכינוי "ערוץ התבהלה" בפי חלק מציבור הגולשים.