צה"ל ושב"כ חילצו את גופותיהם של החטופים יגב בוכשטב ז"ל, אלכסנדר דנציג ז"ל, אברהם מונדר ז"ל, יורם מצגר ז"ל, נדב פופלוול ז"ל וחיים פרי ז"ל, ממרחב חאן יונס. כל השישה נחטפו חיים ונרצחו בשבי. כל השישה הם ההוכחה שהחטופים לא רק סובלים אלא נרצחים בשבי. כל מי שחושב שיש מחיר יקר לשחרור חטופים חיים טועה. מחיר יקר יש אולי לשחרור גופות. אבל זה לא הוויכוח כעת.

המבצע הלילה היה מבצע מורכב וגם מסוכן. לוחמי השב״כ כמו לוחמי צה״ל מגדוד 75 של השריון, לוחמי חטיבת הצנחנים ולוחמי יחידת יהל"ם
של ההנדסה הקרבית השתתפו בימים האחרונים במאמץ לאתר את גופות החטופים. המחבלים ניהלו לחימה באזור המנהרה. במנהרה עצמה לא היה מגע עם המחבלים.

אוהד מונדר על סבא אברהם: "בכלל חשבנו שהוא בבית חולים"
איזנקוט חושף: כולם דחפו לעסקה כולם תמורת כולם - נתניהו דרש משהו אחר

הסריקה לא הייתה קלה, מורכבת ודרשה מאמץ מיוחד מצד הלוחמים ואנשי השב״כ. כרגע אי אפשר לחשוף את הכול. אבל המבצע הזה כמו דומים לו קודם מוכיח את הנחישות הדבקות במשימה של הלוחמים הצעירים. הם יודעים את צדקת הדרך של המשימה הקדושה. הם מוכנים להקריב את עצמם כדי למלא את המשימה.  

ששת החטופים שגופותיהם חולצו (צילום: מטה החטופים והנעדרים)
ששת החטופים שגופותיהם חולצו (צילום: מטה החטופים והנעדרים)

הוויכוח הציבורי היום סביב העסקה המתגבשת, שיש מי שפועל לתחזק אותו באש גבוהה, הוא ויכוח סרק. של בעלי עניין שאין בפניהם את כל מערך הידיעות והשיקולים. צריכים להקשיב לדרג הצבאי, לרמטכ״ל הרצי הלוי שאמר לא פעם ולא פעמיים כי צה״ל יעמוד בכל הסכם. לצה״ל חשוב לצד המטרה העליונה של שחרור חטופים רק דבר אחד: חופש תנועה בעזה. כלומר לא משנה היכן הוא ימצא במחנות הקבע, העובדה כי הוא יוכל בכל זמן נתון לתמרן בתוך עזה, בציר פילדלפי ואפילו עד שכונת המערביות בקו הים.

גם סוגיית האסירים פשוטה לטיפול. ישראל חייבת להבהיר ולשנן גם לעצמה, כל אסיר משוחרר שיתקרב לפעילות טרור דמו מותר. לצה״ל יש מספיק כטבמ"ים וחמושים לבצע זאת. והוא הוכיח שהוא יודע לעשות זאת בלי בעיה. כל מי שחושב שהחטופים רק סובלים אבל לא מתים טועה ומטעה. היום קיבלנו את ההוכחה. גופות כל ששת החטופים הם הוכחה שהחמאס לא חס על החטופים, גם על המבוגרים שבהם והוא רוצח אותם ללא רחם. זה גם הוכיח לנו שיש גם חטופים שאנחנו סבורים שהם בין החיים כמו אברהם מונדר ז"ל ואז מגלים את המציאות הנוראה.  

חיילי צה''ל בעיריית רפיח (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')
חיילי צה''ל בעיריית רפיח (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')

לוחמי צה״ל והשב״כ הוכיחו שוב פעם הלילה את עוז רוחם את מקצועיותם. ואת הנחישות למלא את המשימה בלי בכי, בלי פוליטיקה זולה ובלי ספינים ותרגיל התחמקות. עכשיו על הדרג המדיני לגלות את אותו סטנדרט שהציבו לוחמינו הגיבורים הלילה בחאן יונס.