למלחמות ישראל מאז מלחמת ששת הימים תמיד היה שם מדויק יותר מהשם הרשמי. מלחמת יום כיפור שנועדה לשמור על השטחים שנכבשו בששת הימים כונתה "המחדל"; מלחמת לבנון הראשונה שנועדה לחסל את הבעיה הפלסטינית כונתה "מלחמת שולל"; מלחמת עזה הנוכחית נועדה גם היא לחסל את הבעיה הפלסטינית והובילה לקטטות דמים ברצועה, בגדה ובלבנון. ראוי לכנותה "המלחמה הארורה" והיא שיאה של מלחמת 50 שנות אינתיפאדה שהוגדרו כמלחמה בטרור והן מסכמות 50 שנות מלחמות מאסף אבודות למען ארץ ישראל מהנהר עד הים. עד כדי כך זו מלחמה אבודה שההנג אובר ואחריו ההתפכחות במהלך המלחמה הנוכחית עשויים להיות מלחמת התקווה להסדרים שיובילו לרגיעה. זה קרה וקורה על חשבונם של עשרות אלפי החללים שנפלו על מזבח המאמץ הפטריוטי לכאורה, ולמעשה המופרך והמטורף, להגן על כיבושי מלחמת ששת הימים, כולל המלחמה הארורה בעזה.

משחק פוקר בין ביידן, חמנאי, נסראללה, פוטין, נתניהו וסנוואר: למי יש את היד הטובה ביותר? | רן אדילסט
"ביחד ננצח" נכשל: רק היפרדות תימנע מלחמת אזרחים

מי שמנהל את הלחימה בפועל הם לוחמי השפיץ ותומכי הלחימה שתומכים בהם בשטח. כל היתר, כולל טייסים ותותחנים שיורים אבל אינם מסכנים את ישבנם, יושבים ביציע עם עם ישראל ושואלים מה הלאה. היחידים שנלחמים גם על חייהם הם השפיץ וכל מי שמסתובב במקומות שגם חמאס מסתובב בהם. באלה תלוי גורל המלחמה הזו וכל מלחמה אחרת והג'וב שלהם הוא לבצע את משימותיהם יחד. באמיתי. לא אידיאולוגיה אלא אחוות לוחמים כאן ועכשיו, שהיא הרבה מעבר לחלוקה פוליטית, אידיאולוגית, חברתית ותרבותית.

ללוחמים שעשויים להיפגש עם חמאסניק שגבו אל הקיר במקומות שבהם המשחק הוא על החיים ועל המוות, היחד הצרוב חזק מכל פער או מחלוקת. אלא שהוא זמני ופר אירוע. אין לצריבה הזו קשר עם הפערים והמחלוקות בואכה השנאה (כן, לצער כולנו) בין ימין לשמאל. טוב טוב, "מרכז ימין" (תרגיעו) שהוא קוד פתוח כשהמילה מרכז עושה נעים באוזן. לא שהשפיץ הלוחמני בשדה הקרב נקי ממחלוקות, אבל מספר הלוחמים הוא זעיר מכדי שייחשבו גורם מכריע בקרב על הזהות, וממילא כל צד יציג את הלוחמים 'שלו' כמייצגים את ה'לוחמים האמיתיים'. הם פשוט לא נחשבים בקרב הגדול על הזהות ביום שאחרי, שצריך להכריע אותו גם במחיר מרי אזרחי בלתי מנומס מול מכבש גס ודורס של דיקטטורה מתגלגלת.

בינתיים מדווחים בצה"ל על מבצעים בזירות הלחימה. אין שום 'מבצעים'. יש טפטוף דם קבוע שקרוי מלחמת התשה ופה ושם מושלכות פצצות חודרות בונקרים שהרגו בעזה, לפי דיווחים פלסטיניים, 100 ילדים במכה. ממשלת ישראל אומרת שהם משקרים. טוב, אז רק 50. שוב הם מגזימים, אז רק 10. בעצם זה היה רק ילד אחד אבל זה הילד שאת נקמתו לא ברא השטן.