האמת שזה היה צפוי. אין אדם במדינה שממש התפלא ושאל: "וואו, למה דווקא היא?". כי מירי "המחוננת" רגב התמחתה בניהול מיניסטריאלי של טקסי הערצה עמוסים בלקקת סמיכה לאבי ואם האומה, בטקסי הדלקת המשואות בהר הרצל. אז מבחינת המשפחה המלכותית שלנו, זה היה אך טבעי שהיא תהיה הסמכות הממלכתית על טקס יום הזיכרון ל-7 באוקטובר

זו הפעם הראשונה בהיסטוריה הקצרה שלנו שמפיקים טקס לאבי האומה, בתוך מלחמה שאין לה עדיין תאריך סיום. זה לא טקס לציבור כולו, אלא רק ל"בייס" של אבי האומה, כי שאר הציבור מעולם לא עניין אותו ואת רעייתו. 

נרצחו בשבי: גופות החטופים שהושבו לארץ נמצאו ירויות
עסקת החטופים הולכת ומתרחקת? הבשורה המאכזבת בסוגיה

כל ממשלותיו של אבי האומה התייחסו ליישובי עוטף עזה כאל סרח עודף של שמאל-מחבלו-פלשתינו, שמתעב את האוויר שהוא נושם. אל שדרות הייתה התייחסות שונה, כי העיר הייתה מעוז ליכודי. לא הייתה ליישוב שרה תומכת כמו אורית "הנזל וגרטל" סטרוק, עם תקציבי ענק של מיליארדי דולרים, אבל על הדרך ראשי העירייה אלון דוידי גייס משאבים, כדי לתמוך בעיר, והמשיך את מורשתו של ראש העירייה המיתולוגי, אלי מויאל המנוח, שהתנגח בשלטון של אבי האומה, כדי לקושש תקציבים לעיר שחייתה בצל הטרור עשרות שנים.

לקיבוצים באמצעות המועצות האזוריות התייחס השלטון של אבי האומה כאל מעוזים מוקצים מחמת המיאוס, כי אין שם בייס שצריך לדאוג לו. עדיף, מבחינתו כמובן, להשקיע כספי ציבור ביהודה ושומרון. 

מיד עם החלטת הקואליציה על מינויה של "המחוננת" לאחראית על טקס הזיכרון ל-7 באוקטובר, פנו ממרכז הטקסים והאירועים לדוידי, כדי שהבמה המרכזית של הטקס תהיה בשדרות. 

אלון דוידי בשדרות  (צילום: יוסי אלוני)
אלון דוידי בשדרות (צילום: יוסי אלוני)

ראשי יישובי העוטף, שכבר הפסיקו להיות פראיירים בעקבות טבח ה-7 באוקטובר, דאגו להעביר מסרים להנהלת העירייה שאם הטקס יתקיים בתחומה – יהיה ניתוק של הקיבוצים מהעיר – כי הם מתעבים את "המחוננת" וגם את אבי האומה ולהקתו, על התייחסותם ליישובים עד למלחמה, בעיקר מאז תחילתה. אבל דוידי נוטה להסכים. גם אופקים, יישוב ששכל 48 קורבנות, גברים ונשים ב-7 באוקטובר. אבל הקיבוצים בעוטף לא מוכנים להשתתף בטקס, ובצדק, לנוכח הזנחה ארוכת שנים. הם יכינו טקס פרטי, לקהילה שלהם. 

כל הסיפור הזה של טקס הזיכרון מעורר בחילה. תקציב טקס המשואות בהר הרצל הוא כ-8 מיליון שקלים. לטקס ה-7 באוקטובר הוקצה תקציב של כשישה מיליון שקלים, לפי פרסומים זרים ועלומים. הטקס של מירי יצולם מראש, לא ישודר בשידור ישיר, כדי לוודא שאין מילת ביקורת על אבי האומה ולהקתו.

הטור המלא יפורסם מחר במעריב סופהשבוע