התוכנית של חיזבאללה הייתה פשוטה לביצוע, אבל עם פוטנציאל נזק כואב מאוד לישראל. אגף המודיעין, פיקוד צפון, אגף המבצעים וחיל האוויר הציגו אתמול יכולות מרשימות. דיוק מודיעיני שתורגם לפעילות סיכול מרשימה מצד חיל האוויר וזרועות נוספות של צה״ל. מי שחשב שהאירוע יסגור את הלחימה בצפון טועה.

"נסראללה שונא את סינוואר": התסבוכת שחמאס הכניס את חיזבאללה אליה

המטרה של צה״ל הייתה למנוע את התגובה של חיזבאללה ועל הדרך להעביר לארגון הטרור ולאיראן הצגת תכלית של יכולות המודיעין של ישראל, להציג את עוצמת האש של חיל האוויר ולגבות ״מס רקטות״ מחיזבאללה. זהו. לא מעבר לכך.

המפתח למה שקורה כאן נמצא בטהרן. האיראנים לא רוצים כעת מלחמה אזורית, הם מרגישים בנוח לשחק בעוצמת הלהבות. נוח להם שכולם עושים להם את העבודה השחורה מול ישראל וארצות הברית. הם ממשיכים במטרת העל: מדינה סף גרעינית. איראן מעדיפה שישראל תשקיע את כל המשאבים על לחימה בעזה, בגבול הצפון וכן גם ביו"ש. כשישראל עסוקה בזירות הללו, רמת הקשב שלה מול הגרעין נמוכה, מן הסתם. ישראל חייבת לשבור את המשוואה האיראנית. אם ישראל חפצה חיים, היא חייבת לארגן תוכנית תקיפה.

כאשר סדאם חוסיין פלש לכווית בשנת 1991, האמריקאים בנו קואליציה בין לאומית. בתוך ימים הם פירקו את הצבא העיראקי, החזירו את בארות הנפט ועל הדרך את המדינה כווית לאזרחיה. לישראל יש הזדמנות שארצות הברית תגבש קואליציה נגד איראן. לישראל יש את היכולת לפגוע באופן קשה בחיזבאללה.

על ישראל לגבש אסטרטגיה. לראות את התמונה הגדולה והרחוקה. לא להיכנע לרצונות קטנים של זרם פוליטי כזה או אחר. בלימת התקיפה אתמול היא מעשה צבאי מרשים, אבל זה כמו בושם שביום קיץ של סוף אוגוסט - ריחו המשכר מתנדף מהר מאוד.