הטמטום הישראלי: השעה 14:00, לוחמי צה״ל משייטת 13, יהלום, שב״כ, נמצאים בעומק האדמה פועלים בחירוף נפש לחלץ ישראלי חטוף. מעל הקרקע כוחות של חטיבת הנחל וחטיבה 401 של השריון עוסקים באבטחת המרחב לאפשר את החילוץ הנועז. הכתבים הצבאיים תודרכו, מערכות התקשורת הישראליות נדרשו לשמור בסוד את המידע כדי לאפשר את החילוץ בבטחון.

אבל אז המידע דלף לרשתות החברתיות, בתוך דקות הרשת החברתית התעוררה: דגלי ישראל, ואימוג׳ים של חגיגות. חלקם הגיעו ממקורבים בדרגים בכירים של הדרג המדיני. הגדיל לעשות העיתונאי ינון מגל שפרסם: ״בדואי חטוף חולץ חי״.

הרצוג התרגש, נתניהו טלפן ואיך הגיב ליברמן? כל התגובות לדרמה
דניאל הגרי שינה את הטון כלפי הציבור: "חייבים לנהוג באחריות"

בצה״ל החווירו, בכירים אמרו כי נחצה קוו. חיי הלוחמים בסכנה. דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי אמר אחר כך: ״חשוב לי לציין שאנחנו עדיין מקיימים מאמצים ופעולות בשטח. כל שמועה עלולה לפגוע בביטחון חטופינו ובביטחון כוחותינו. תשמרו עליהם. כל מאמץ כזה הוא חיים של אנשים. חייבים לנהוג באחריות ולא להפיץ שמועות".

תיעוד פרחאן ברגעי החילוץ (צילום :דובר צה"ל)

אבל עם ישראל בשלו. הצימאון למידע, הכי חשוב לצאת ולספר לחבר'ה שאני יודע, שאני מקושר לחלונות הגבוהים, ללוחמים של הסיירת שעכשיו בקרב. רס״ן שמועתי עקף את רפ״ק סויסה מהמשטרה, הוא לא צריך את השר בן גביר כדי לקבל קידום. רס״ן שמועתי בעידן הרשתות החברתיות יודע שליועצת המשפטית לממשלה, לצה״ל, ולצנזורה הצבאית אין באמת יכולת להתמודד מולו ולדרוש ממנו לשמור על איפוק באמצע המלחמה. 

שמונה חילוצים של חטופים חיים ביצע השב״כ, וצה״ל במלחמה חילץ עוד 27 גופות חטופים. בכל הפעולות סיכנו הלוחמים את חייהם וחיי החטופים, בכל המקרים זה לא הפריע לעברייני המקלדת לצייץ ולמסור מידע שקיבלו, שמעו.

הם לא בודקים, לא בוחנים, לא יודעים את כל התמונה המבצעית. מבחינתם הכל כשר גם אם הם מסכנים את הנועזים בלוחמינו. הכל כשר העיקר להיות ראשונים בקרב העוקבים עם המידע ולעזאזל העולם.