שורה של אירועי תקיפה של בעלי חיים נגד אנשים מעידה על כך שמצב הרוח הגרוע במדינה כנראה השפיע גם עליהם. ועדיין - בני האדם הם החיות המסוכנות ביותר בעולם

1.
לשר האוצר בצלאל סמוטריץ', רב־החובל של הכלכלה הישראלית, אין על פי דעת מומחים מושג בכלכלה. השר בעל העבר המפוקפק כנראה עיוור צבעים ואינו מבחין באורות האדומים המהבהבים שמתריעים על כך שהספינה עומדת להתנפץ על סלעי החוף ולטבוע. 
הוא לא רואה את המשקיעים נוטשים את הספינה הטובעת, הוא לא מקשיב למנהלי חברות דירוג האשראי המורידות את הדירוג של ישראל ומזהירות מהמצב המסוכן ומהורדת הדירוג פעם נוספת. הוא לא מבין שתיירים אינם מגיעים לארץ, ושבתי המלון ועסקי התיירות מחוסרי הכנסות, והוא לא שומע לזעקותיהם כשהם קוראים הושיעני נא. 

תקוות שחורות | נתן זהבי
נס אוקטובר השחור | נתן זהבי

סמוטריץ' היהיר, בעל הביטחון העצמי המופרז, נוהג בכספי הציבור כבשלו. הוא מחלק הטבות ומענקים לצאן מרעיתו ועוצם עין מול החקלאים ששדותיהם נשרפים בחוטף עזה וחוטף חיזבאללה. הוא אינו מבין את סבלם של אלו שנטעו וזרעו ואינם יכולים ליהנות מפרי עמלם. החקלאות המפוארת הולכת פייפן, השדות והמטעים הפכו אדמה חרוכה. 

לבו אטום למראה רבבות אזרחים, נשים, גברים, קשישים וטף שהוגלו מבתיהם ואינם יודעים מתי יוכלו לשוב אליהם ומתי המדינה תתחיל לשקם את הריסות בתיהם שנפגעו. במערכת החינוך צועקים געוואלד, שביתה בדרך, חלק ממוסדות הלימוד לא ייפתחו בגלל המצב הביטחוני. גם מערכת הבריאות במשבר. יש מחסור חמור ברופאים ובפסיכולוגים ובתקציבים לשיקום נפגעי המלחמה. בנוסף לכך, מסתמנת תנועה רצינית של רופאים העוברים להתגורר ולעבוד בחו"ל, שלא על מנת לחזור. בטח לא בתקופה הקרובה. 

נוסף לכל הצרות האלו, במדורי הכלכלה מדווחים על הייטקיסטים שנוטשים לחו"ל, והרשימה עוד ארוכה ומפחידה. כשסמוטריץ' נואם באירועים כאלו ואחרים או מתראיין לתקשורת, הוא נשמע בטוח שישראל היא גן עדן כלכלי. הוא חושב שהוא שולט במצב. כשאנשי משרדו הבכירים מנסים להתריע ולבקר אותו, הוא מציע להם שאם לא טוב להם שיתפטרו.

יוקר המחיה ממריא מעלה־מעלה ופוגש אי־שם מעל העננים את מחירי הטיסות, שבישראל הם הגבוהים בעולם. מי שלא נפגעו מכל הצרות והמצוקות והמכות שנפלו על ארץ הקוידש ותושביה אחרי קרוב לשנה של מלחמה, הם הבנקים שרווחיהם הרבעונים מגיעים למיליארדי שקלים. וראו זה פלא, הבורסה לניירות חסרי ערך עולה ועולה, מה שמזכיר את אמירתו של המשורר יבי המנוח שכתב “כשערך חיי האדם יורד, ערך הבורסה עולה".

2.
מצב הרוח הגרוע במדינה כנראה השפיע גם על בעלי החיים בישראל. שורה של אירועי תקיפה של בעלי חיים נגד בני אדם, שלא הייתה כמותה, התרחשה ברחבי הארץ בחודש האחרון. לצורך המחשה אביא רק חמש דוגמאות: כלבת פיטבול נשכה פעוטה בת שנתיים ותלשה לה חלק מהקרקפת. הילדה נותחה בבית החולים רמב"ם בחיפה, מצבה הוגדר יציב.

בעת שעסק בפעילות שגרתית של ניקיון בגן החיות התנ"כי בירושלים, הותקף מטפל על ידי תנין ונפצע באורח קשה. הוא אושפז כשהוא מונשם ומורדם בבית החולים הדסה עין כרם. מאבטח שראה את האירוע ירה בתנין, שנפצע באורח קשה ומת מפצעיו. גבר בן 50, ממפוני קריית שמונה, הותקף בחצור הגלילית על ידי דורבן. “הוא רץ לעברי ותקף אותי, הרגשתי סכנת חיים וצרחתי", אמר הגבר. מגופו הוצאו 41 קוצי דורבן. הוא אושפז בבית חולים, ופציעתו הוגדרה כמסוכנת.

תינוקת כבת שנה וחצי נפצעה באורח בינוני לאחר שנפגעה על ידי סוס. צוות מד"א שהגיע לזירת האירוע טיפל בה והעבירה לאשפוז בבית החולים מאיר בכפר סבא. 

שני חיילי צה"ל שישנו באוהל במאהל בבסיס עמיעד בגליל העליון, ננשכו על ידי חולדות ופונו לטיפול במרכז הרפואי בצפת. החולדות נגסו באפו של אחד החיילים ובאוזנו של השני. צה"ל חוקר את האירוע. לחמש הדוגמאות האלו הייתי יכול לצרף עשרות דוגמאות רק מהחודש האחרון, שבהן חיות הולכות על שתיים פגעו בצורה קשה, לפעמים אנושה, בבני אדם. 

החיות ההולכות על שתיים מפוצצות בני אדם, יורות בהם, דוקרות אותם, חותכות אותם. החיות על שתיים אכזריות, חסרות מצפון. הן פוגעות בנשים, בקשישים ובילדים. הפגיעות מבוצעות על ידי חיות על שתיים בכל רחבי הארץ ונוטלים בהן חלק מי שמוגדרים בני אדם. 
בני האדם הם החיות המסוכנות ביותר בעולם. מי שאמורה לעצור את תופעת האלימות של החיות על שתיים זו המשטרה. בישראל, אמר ראש השב"כ, שמכיר את הנושא - “אין משטרה". משטרת ישראל אינה מצליחה להתגבר על תופעות האלימות, והן הולכות ומתגברות בקצב מעורר אימה. 

החיות על שתיים לא עושות חשבון לאף אחד. החיות האלו מתרבות בקצב מהיר, הן משתלטות על כל חלקה שהייתה פעם טובה. זה לא מקרי שההולכים על שתיים שאינם חיות טרף עוברים לאט־לאט לאזורי מחיה אחרים.  

3.
כמעט 50 שנה אחרי שנכתב, השיר “שחמט" עדיין מצליף ומכאיב. הוא גורם לגוף לדמם בכל פעם שמקשיבים לו. התחושה הזאת, על בזבוז חייהם של אנשים צעירים בגלל שיגיונותיהם ושיכרון הכוח של המנהיגים, היא בלתי נסלחת. את השיר כתב חנוך לוין. 

לאן הלך ילדי
ילדי הטוב לאן
חייל שחור מכה חייל לבן
לא יחזור אבי
אבי לא יחזור
חייל לבן מכה חייל שחור
בכי בחדרים ובגנים שתיקה
המלך משחק עם המלכה

ילדי שוב לא יקום
לעולמים יישן
חייל שחור מכה חייל לבן
אבי בחשכה לא יראה עוד אור
חייל לבן מכה חייל שחור
בכי בחדרים ובגנים שתיקה
המלך משחק עם המלכה

ילדי שבחיקי עכשיו הוא בענן
חייל שחור מכה חייל לבן
אבי בחום ליבו
עכשיו ליבו בקור
חייל לבן מכה חייל שחור
בכי בחדרים ובגנים שתיקה
המלך משחק עם המלכה

לאן הלך ילדי
ילדי הטוב לאן
נפלו חיל שחור וגם לבן
לא יחזור אבי
אבי לא יחזור
ואין חייל לבן ואין שחור
בכי בחדרים ובגנים שתיקה
על לוח ריק רק מלך ומלכה